Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası`nda Stanislavski Yöntemiyle Mekik (Bottom) karakterini yaratmak
dc.contributor.advisor | Sikharulidze, Zurab | |
dc.contributor.author | Akkaya, Coşku Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:48Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:48Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594879 | |
dc.description.abstract | Dünya tiyatro tarihinin en önemli isimlerinden biri William Shakespeare'dir. 1564-1616 yılları arasında İngiltere'de yaşamıştır. Tiyatro adına çok önemli eserlere imza atmıştır. Bunlar arasında dünyaca bilinen ve tarihe geçmiş olan eşsiz eserlerde vardır. Bu dönemde İngiliz edebiyatı önemli bir yol kat etmiştir, dolayısıyla tiyatroda ilerlemiştir. Oyunculuk tarzıysa, şimdiki oyunculuk tarzıyla çok da bağdaşmıyordu çünkü o zamanlarda oyunun çok çabuk hazırlanılması gerekiyor ve oyuncuların rolleri üzerinde çalışmasına imkân tanınmıyordu.Bir Yaz Dönemi Gecesi Rüyası, William Shakespeare'nin yazdığı en önemli eserlerden biridir. Bu eserin yazıldığı tarih 1595 yılı ve 1596 yıllarının başları olarak tahmin edilmekte. Birçok kez düzenlenerek basıma giden oyunun, ancak 1623 yılında ki basımı bugünkü bütün modern yayınların temelini oluşturur. Oyun farklı isimler altında sahnelenmiştir, kayıtlara geçen ilk oyunsa 1604'te `Robin Goodfellow'un Oyunu' adı altında sergilenmiştir. Oyunda kısaca Atinalı gençlerin komik aşk öyküsü işlenmektedir, ancak bunun yanı sıra oyunu daha da komik kılmak için Atina esnafından birkaç işçinin, onların düğünü için hazırladıklar oyunun provası, provası esnasında olan olaylar ve oyunun kendiside yer almaktadır.Gerçekçi tiyatronun temel taşını Stanislavski oluşturmaktadır. Onun yöntemi bütün dünya tiyatrolarında temel olarak kabul edilmiştir ve bu yöntem bazı temel çalışmaları esas alır: hayal gücü, dikkatin yoğunlaştırılması, gerçek ve inanmak, paylaşma, adaptasyon, tempo-ritim ve duygusal bellek. Bu temel çalışmalar bir araya getirildikten sonra Stanislavski'nin ünlü cümlesine sıra gelir ?ben olsaydım?.Mekik karakteri yaratılırken Stanislavski yöntemi en uygun yöntem olacaktır. Çünkü Shakespeare gerçekçi bir yazardır ve Mekik karakteri aslında ilk bakılışta öyle görünmese bile derinlerde kesinlikle çok gerçekçi bir karakterdir. İzlenmesi gereken yol Stanislavski'ninkidir. | |
dc.description.abstract | One of the most important names in the history of theatre world is William Shakespeare. He lived in England of 1564-1616. He has written and signed very significant work of arts for theatre. Among these there are world wide known and noted by history unique plays. The period during which Shakespeare has lived is also called the Elizabethan period. Acting style was not suited very much with current acting methods, because in those days the play had to be executed too fast and the actors could not have enough opportunity to practice for their roles.A Midsummer Night?s Dream is one of the most notable work of art written by Shakespeare. The written date of this play is presumed 1595 or early 1596. Only the edition of 1623 constitudes the basic of today?s all modern publications of the play which was restored and printed so many times. In addition to make the play more comical, the rehersals of the play and the play itself took part in the actual play which was prepeared for the wedding by several handworkers of Athens.Stanislavski constitues the fundemental Stone of realistic theatre. His method is recognized as the basic rule by the whole theatre world and this method makes some basic Works as primary rules: imagination, concentration of attention, truth and belief, communion, adaptation, tempo-rhytm and emotional memory. After these basic Works have been gathered together, then it is the turn of Stanislavski?s famous word ?the magic if?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası`nda Stanislavski Yöntemiyle Mekik (Bottom) karakterini yaratmak | |
dc.title.alternative | Creating Bottom (Mekik) character in a Midsummer Nights Dream By Stanislavski Method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İleri Oyunculuk Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Shakespeare, William | |
dc.subject.ytm | One Sumer Night Dream | |
dc.subject.ytm | Stanislavski System | |
dc.subject.ytm | English literature | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Stanislavskiy, Konstantin | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.identifier.yokid | 338302 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263376 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |