Stanislavski oyunculuk sisteminde illüzyon ve Anton Çehov`un ?Evlenme Teklifi? adlı oyununda Çubukof karakterini oyun üzerinden incelenmesi ve rol üzerine çalışmalar
dc.contributor.advisor | Sıkharulıdze, Zurab | |
dc.contributor.author | Kaplan, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:47Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594876 | |
dc.description.abstract | Rus öykü ve oyun yazarı Anton Çekhov'un ?Evlenme Teklifi? adlı bir perdelik realistik komedyasını, yazarın yaşadığı dönem ve metnin dönemi ele alınarak incelenmeye başlanmıştır.Daha sonra eserin konusu, anafikri, türü ve fabeli incelenerek karakterlerin üzerinde durulmuş eser üzerinde kapsamlı bir çalışma gerçekleştirilmiştir.Metnin isminden de anlaşıldığı gibi evlilik teklifinin zamanlaması ve geç kalmışlık özelde; Evlilik genelde konu edinilmiştir.19. yüzyılın ikinci yarısının Rus toplumunu eleştiren oyun; aslında yapısının bütünüyle tüm zamanların ve toplumların eleştirisini; karakterlerin doğallığı, olayların gerçekliğiyle seyirciye ulaştırmıştır.Sonuçta; Konstantin Stanislavski'nin oyunculuk sistemi ve illüzyon ele alınarak, oyun karakterlerinden Çubukov'un sahnede canlandırılması; rol anlatılmıştır.Anahtar kelimeler: Evlilik, İllüzyon, Rol, 19. yüzyılın ikinci yarısında Rusya, Eleştiri. | |
dc.description.abstract | A one-act realistic comedia `A marriage proposal` of the Russian story and play writer Anton Chekhov, has been evaluated on the basis of both his own time and text era.Later, it has been interested in characters by analyzing the theme, main idea, genre, and fabel and evaluated a comprehensive analysis on the play.As is understood by the name, the theme of the play dwells upon marriage in general manner, but in special manner upon timing and lateness of proposal.The play that critises the Russian population in the second half of 19th century, conveys the criticism of all times and all kind of population to audiences with the actuality of scenes and spontaneity of characters.Finally, playing the role of `Chubukov`, the character of the play has been analyzed by dealing with illusion of Konstantin Stanislavski and his acting system.Keywords: Marriage, İllusion, Role, 19. In the second half of the century, Russia, criticisim. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Stanislavski oyunculuk sisteminde illüzyon ve Anton Çehov`un ?Evlenme Teklifi? adlı oyununda Çubukof karakterini oyun üzerinden incelenmesi ve rol üzerine çalışmalar | |
dc.title.alternative | Illusion on Atanislavski system and the working in the role of the character of `Chubukov` in the act of Anton Chechov `a Marriage Proposal` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İleri Oyunculuk Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Acting | |
dc.subject.ytm | A Marriage Proposal | |
dc.subject.ytm | Actor oriented theories | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Çehov, Anton Pavloviç | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Stanislavskiy, Konstantin | |
dc.subject.ytm | Theater players | |
dc.identifier.yokid | 339028 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 263383 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |