Show simple item record

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorÇakar, Serpil
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:38Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:38Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594839
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye'de 2007 ve 2008 yılında ulusal dergi ve gazetelerde yayınlanan, sigorta reklamları incelenerek korku çekiciliğinin, Türkiye'deki durumunun saptanması amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye'deki ulusal dergi ve gazetelerde 2007 ve 2008 yayınlanan 200 sigorta reklamı örneklem olarak seçilmiştir. Bir kodlama cetveli geliştirilerek, sigorta reklamlarında kullanılan ortak korku ifadeleri, sigorta türleri, reklamda tehdit ve çözümün durumu, korku seviyesi ve reklamda kullanılan mesaj türü, renk gibi öğeler açısından içerik analizine tabi tutulmuştur. Anahtar Kelimeler: Korku çekiciliği, sigorta reklamları, korku çekiciliği modelleri
dc.description.abstractThis thesis researches the use of fear appeal in insurance adverts published in Turkey's national newspapers and magazines in 2007 and 2008. In this study, 200 printed ads of various insurance companies, published in Turkey's national newspapers and magazines in 2007 and 2008, were used as a sample. By developing a coding sheet, focusing on such components of an ad as fear expresions (verbal and non-verbal), types of an insurance, threat and suggested solution, level of fear, the color and the message used, the content analysis was applied to the ads in the sample.Keywords: Fear appeal; insurance ads, fear appeal modelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklamlarda korku çekiciliğinin kullanılması
dc.title.alternativeUsing fear appeals in advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFear
dc.subject.ytmFear appeal
dc.subject.ytmInsurance
dc.subject.ytmInsurance sector
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertisement analysis
dc.identifier.yokid351963
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263351
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess