Show simple item record

dc.contributor.advisorSüalp, Zeynep Tül
dc.contributor.authorÜlkü, Billur
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:30Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594807
dc.description.abstractBu çalışma 1990'lardan sonra Türk yönetmenlerin, azınlık topluluklarla, özellikle gayri-Müslimlerle, ilgili geçmişle ne ölçüde yüzleşmeye başladıklarını sorgulamayı amaçlıyor. Ulusçuluk ve ulus devletleri akımının etkisi altında çok seslilik ve etnik çeşitlilik Türk Sineması'nda göz ardı edilmişti. Ancak ulus devletlerinin düşüşe geçmesi ve kültürel çeşitliliğe ilginin artmasıyla birlikte, Türk yönetmenler baskın ideolojinin sorgulandığı bir ortamın temellerini atmaya başladılar. Geçmişle hesaplaşma ve hatırlama meselelerini ana merkezine alan filmleri analiz etmek amacıyla, bu çalışma teorik altyapısını ideoloji, anlatı ve tarih anlatısı ve bununla beraber kısa bir dokunuşla ulusal sinema üzerinden kurmaktadır. Bu çalışmada, geçmişi etnik topluluklar üzerinden kurarak hatırlama meselesini masaya yatıran Tomris Giritlioğlu'nun üçlemesi; Suyun Öte Yanı (1991), Salkım Hanım'ın Taneleri (1999), ve Güz Sancısı (2009); Derviş Zaim'in Çamur (2002); ve Yeşim Ustaoğlu'nun Bulutları Beklerken (2004) adlı filmler tartışılmıştır. Bu filmlerin kapsamlı analizleri yapılarak hatırlama, unutma, kaybedilmiş vatana olan özlem ve bastırılmış, bu nedenlerle de acı veren anılarla yüzleşme meselesi öne çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to explore whether the Turkish directors after the 1990s have begun to come to terms with the past regarding the minority communities, especially the non-Muslims. Under the influence of the waves of nationalism and the nation states, polyphony and variety of ethnicities have been ignored in Turkish Cinema. However, with the decline of nation states and the growing interest on cultural variety, Turkish directors started to lay the foundations for an environment where dominant ideology is challenged and questioned. In order to analyze the films regarding the remembrance and coming to terms with the past, this study establishes its theoretical basis on ideology, narrative and historiography together with a brief touch on national cinema. The films analyzed in this study which aim to bring up the issues of remembering the past regarding the ethnic communities are Tomris Giritlioğlu?s trilogy; Across the Water (1991), Mrs. Salkım?s Diamonds (1999), and The Pains of Autumn (2009); Derviş Zaim?s Mud (2002); and Yeşim Ustaoğlu?s Waiting for the Clouds (2004). By means of the thorough analysis of these films, the topics of remembering, forgetting, longing for the lost homeland and coming to terms with the supressed painful memories of the past come to the foreground.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleComing to terms with the past in Turkish Cinema after the 1990s
dc.title.alternative1990'lardan sonra Türk Sinema'sında geçmişle yüzleşme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMinorities
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmEthnicity
dc.subject.ytmRemembering
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmNation-state
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmAfter 1990
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid371707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289771
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess