Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkaracalar, Kaya
dc.contributor.authorYedidal, Hande
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:25Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:25Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594785
dc.description.abstractBu çalışma 2004'ten itibaren yeniden Türkiye'de üretilmeye başlanmış korku filmlerinde kadının canavar olarak temsil edilmesinin altında yatan nedenleri araştırmayı amaçlamaktadır. Korku sinemasındaki canavarların toplumda bastırılanın geri dönüşünü temsil ettiği göz önüne alındığında son dönemde yeniden ortaya çıkan türün örneklerini analiz etmek sosyolojik ve psikolojik açılardan önemli bilgiler sunmaktadır. Toplumun ötekileri bilinçaltı tarafından bastırılmakta fakat korku filmleri vasıtasıyla geri dönerek hakim ideoloji için bir yüzleşme ve yeniden altetme imkanı sağlamaktadır. Hakim bir ataerkil toplumda cinsel olarak aktif, bağımsız genç kadınlar hem rakip hem de aile kurumuna bir tehdit olarak görülmeleri sebebiyle toplumun en çok dikkat çeken ötekileri olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmada 2004-2010 yılları arasında yapılmış altı film; Semum (2008), Musallat (2007), Gomeda (2007), Araf (2006), Gen ( 2006) ve Büyü (2004) bu çerçevede incelenmiştir. Bu filmlerin kapsamlı analizleri yapılarak her bir filmde canavar ve kötülüklerin kaynağı olarak gösterilmiş kadın imajı incelenmiş ve buna sebebiyet veren toplumsal korkular psikanalitik teoriler yolu ile araştırılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to explore the underlying reasons of representing women as monsters in the reemerging horror films in Turkey starting from 2004. Given that the monsters represent what is repressed in a society, these recent horror films provide valuable sociological and psychoanalytical information about the society. The repressed `the others? of the society return as monsters in the horror films and enable the dominant ideology to confront and defeat them. In a patriarchal society, sexually active, independent young women can be argued to be the most significant the other of the society as they are rivals to men and threat to the institution of family. This study examines six films that are produced between 2004 and 2010; Semum (2008), The Haunted (Musallat 2007), Gomeda (2007), The Abortion (Araf 2006), Gene (Gen 2006) and The Spell (Büyü 2004) in the context of these theories. Through a comprehensive analysis of these films, the monstrous and evil representations of women have been examined in each film, hence the underlying social fears and repressions have been investigated via psychoanalytical theories.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleThe return of the repressed: The representation of women in recent Turkish horror films
dc.title.alternativeBastırılanın geri dönüşü: Son dönem Türk korku filmlerinde kadının temsili
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOtherness
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmWomen image
dc.subject.ytmRepression
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmHorror film
dc.subject.ytmRepression
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmPsychoanalysis
dc.identifier.yokid381730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289778
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess