Show simple item record

dc.contributor.advisorBozbura, Tunç
dc.contributor.authorTolgay, Funda
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:24Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594780
dc.description.abstractGünümüzde hızlı değişen rekabet şartları örgütlerin ayakta kalmalarını zorlaştırmıştır. Bu şartlarda örgütlerin hayatta kalmaları, içinde bulundukları rekabet şartlarına uyum sağlamaları ve çevre koşullarını iyi anlamaları ile mümkündür. Bu koşullarda bilgi ve öğrenme örgütlerin en önemli silahı olmuştur. Örgütlerin sadece bireysel öğrenmeyi sağlaması yeterli olmamakta bunun yanında tüm bireylerin katılımıyla gerçekleşen örgütsel öğrenmeyi sağlaması gerekmektedir. İçinde bulunulan rekabet ortamında ancak bu şekilde farklılaşma sağlanabilir. Öğrenen organizasyon felsefesinin temelini sürekli öğrenme ve gelişme oluşturmaktadır.Bu çalışmada temel amacımız öğrenen organizasyonların sahip olması gereken temel özelliklere ne ölçüde sahip olduklarını incelemektir. Araştırmada temel varsayımımız hizmet sektöründe faaliyet gösteren örgütlerin öğrenen organizasyonlarının sahip olması gereken temel özelliklere sahip olduğu yönündedir. Bu doğrultudaki araştırmamızda, varsayımımızın örgütlerde var olup olmadığının kısa bir analizi yapılacaktır. Çalışmanın örgütsel öğrenmeye katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın son bölümde daha başarılı bir öğrenen organizasyon olma konusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Örgütsel Öğrenme, Öğrenen Organizasyonlar
dc.description.abstractIn a recent years, fast-changing enviroment conditions difficult for organizations to survive. In these circumtances the survival of organizations are possible which they adapt to competition and beter understand the environmental conditions. Knowledge and learning organizations in these conditions has been the most important weapon. Organizations that Only providing indivual learning .is not enough , they should be provide organizational learning, with participation of all individuals. Differences can be made In the current competitive enviroment only by this way.The basic of learning organization philosophy forms continious learning and development.In this study our main purpose is to investigate what extent basis properties learning organzations have. Our basic assumption in the study is learning event of organizations which are active in service sector are able to have basis properties what should they have. In this direction our search will make a brief analysis of our assumptions that exist or do not exist in organizations. The study is expected to contribute to organizational learning. In the last part of the study some suggestions were given to be more successful learning organizations.Keywords: Learning, Organizational Learning, Learning Organizationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenen organizasyonlar ve bir uygulama
dc.title.alternativeLearning organization and a practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmService sector
dc.identifier.yokid382175
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289783
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess