Öğrenen organizasyonlar ve bir uygulama
dc.contributor.advisor | Bozbura, Tunç | |
dc.contributor.author | Tolgay, Funda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594780 | |
dc.description.abstract | Günümüzde hızlı değişen rekabet şartları örgütlerin ayakta kalmalarını zorlaştırmıştır. Bu şartlarda örgütlerin hayatta kalmaları, içinde bulundukları rekabet şartlarına uyum sağlamaları ve çevre koşullarını iyi anlamaları ile mümkündür. Bu koşullarda bilgi ve öğrenme örgütlerin en önemli silahı olmuştur. Örgütlerin sadece bireysel öğrenmeyi sağlaması yeterli olmamakta bunun yanında tüm bireylerin katılımıyla gerçekleşen örgütsel öğrenmeyi sağlaması gerekmektedir. İçinde bulunulan rekabet ortamında ancak bu şekilde farklılaşma sağlanabilir. Öğrenen organizasyon felsefesinin temelini sürekli öğrenme ve gelişme oluşturmaktadır.Bu çalışmada temel amacımız öğrenen organizasyonların sahip olması gereken temel özelliklere ne ölçüde sahip olduklarını incelemektir. Araştırmada temel varsayımımız hizmet sektöründe faaliyet gösteren örgütlerin öğrenen organizasyonlarının sahip olması gereken temel özelliklere sahip olduğu yönündedir. Bu doğrultudaki araştırmamızda, varsayımımızın örgütlerde var olup olmadığının kısa bir analizi yapılacaktır. Çalışmanın örgütsel öğrenmeye katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın son bölümde daha başarılı bir öğrenen organizasyon olma konusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Örgütsel Öğrenme, Öğrenen Organizasyonlar | |
dc.description.abstract | In a recent years, fast-changing enviroment conditions difficult for organizations to survive. In these circumtances the survival of organizations are possible which they adapt to competition and beter understand the environmental conditions. Knowledge and learning organizations in these conditions has been the most important weapon. Organizations that Only providing indivual learning .is not enough , they should be provide organizational learning, with participation of all individuals. Differences can be made In the current competitive enviroment only by this way.The basic of learning organization philosophy forms continious learning and development.In this study our main purpose is to investigate what extent basis properties learning organzations have. Our basic assumption in the study is learning event of organizations which are active in service sector are able to have basis properties what should they have. In this direction our search will make a brief analysis of our assumptions that exist or do not exist in organizations. The study is expected to contribute to organizational learning. In the last part of the study some suggestions were given to be more successful learning organizations.Keywords: Learning, Organizational Learning, Learning Organization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenen organizasyonlar ve bir uygulama | |
dc.title.alternative | Learning organization and a practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Service sector | |
dc.identifier.yokid | 382175 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289783 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı |