Show simple item record

dc.contributor.advisorAktar, Cengiz
dc.contributor.authorTopcu, Emin
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:23Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594777
dc.description.abstractGünümüzde, AB nin iç güvenlik sorunlarının başlıcalarını terörizm, organize suçlar ve yasdışı göç oluşturmaktadır. AB'de dışarıda güvensiz olarak algılananla arasına mesafe koymak ve dış sınırların sıkı kontrolü ile dünyadaki istikrar için AB üyesi olmayan ülkelerle daha yakın ilişkiler kurulması ihtiyacını dengelemenin gerekli olduguna inanılır. Ancak AB'nin iç güvenlik kaygıları ve dış istikrar ihtiyaçları arasında denge olarak anlaşılan yeni güvenlik yaklaşımı bir çıkmaz içerisindedir.Avrupa Birliği'nin genişlemesiyle beraber karşı karşıya kalacağı en önemli sorunlardan biri de yasa dışı göç olgusudur. AB'nin `özgürlük, güvenlik ve adalet alanı' niteliği, ekonomik refah seviyesinin iyi bir durumda olması gibi faktörler, AB'ne yılda 500.000 civarında yabancının yasa dışı olarak girmesine neden olmaktadır.AB yasadışı göçe karşı mücadele ederken iki öncelikli yöntemi vardir; bunlar kaçak göçmenleri sınırlarından uzak tutmak ve bu kişilerin kendi ülkelerine geri göndermektir. Bu anlamda, AB cografi olarak AB'ne Mülteci ve sıgınmacılar için kaynak olan ülkelerle Geri Kabul anlaşmaları imzalamaktadır. Bu anlaşmalar ile, AB sınırlarında yakalanan herhanği bir yasdışı göçmen geri ülkesine gönderilebilmektedir. Bu konunun en sıkıntılı yanı ise üçüncü ülke vatandaşlarının ve vatansız kişilerin geri gönderilmesidir. İtiraz noktaları o göçmenlerin seyahat güzergahlarının yanlış olması ve AB topraklarına girmeden once transit geçtiği ülke hakkında kanıt sıkıntısı olmasıdır.AB için Geri Kabul anlaşmalarının asıl avantajı, transit ülkelerin sadece kendi vatandaşını değil aynı zamanda üçüncü ülke vatandaşlarını da geri kabul edeceğini taahüt eden yasal bir araç olmasıdır. Ancak, AB üyesi olmayan ülkeler açısından ise; AB Geri Kabul anlaşmalarının sadece olumsuz sonuçlar doğurup; ekonomik, sosyal ve siyasi olarak istikrarına risk getirebilir.Ayrıca, Türkiye'ye komşu olan ve siyasi açıdan çeşitli sorunlar yaşayan, ekonomik refah seviyesi düşük olan Orta Doğu ve Asya Ülkeleri için Türkiye, transit bir ülke konumundadır. Yasadışı göç akımları açısından da Türkiye bir geçiş noktasıdır.Bundan dolayı AB Türkiyeden bazı düzenlemeler yapmasını istemektedir. Diğer taraftan AB'nin yasadışı göç politikası yaklaşımını üyelik sürecinde bulunan Türkiyenin yasal ve idari düzenlemeler yapmasını gerektirmektedir.AB ile Türkiye arsındaki Geri Kabul anlaşması problemi bu tezin ana temasıdır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır.
dc.description.abstractNowadays, main topics of internal security problems of EU are international terrorism, organize crime and illegal immigration. The EU believed it necessary to balance two conflicting needs: distancing itself from an outside perceived as insecure and strongly controlling its external border lines versus establishing closer relationships with the neighboring non-EU countries in order to stabilize its surrounding world. It is a predicament that made the EU develops a new security approach understood as the explicit attempt to balance between internal security concerns and external stabilization needs.With widening, one of the most important problems that the European Union is facing is illegal immigration issue. The factors of European Union such as ?freedom, security and justice area? quality, economic wealth level etc. costs European Union 500,000 foreign people enter by illegal ways.The EU prioritizes two methods while fighting against illegal immigration; distancing illegal immigrants from its borders and the re-admission of these individuals to their countries of origin. In this sense, the EU signs re-admission agreements with geographically close countries which seem like a source for refugees and asylum seekers. With these agreements, any illegal immigrant caught inside EU borders can be sent back to its country of origin. The most difficult issue to agree upon is the readmission of third country nationals and stateless persons. The contestable points lie in approving the travel route of those migrants and providing evidence of the fact that they had transited the country before entering the EU?s territory.The main advantage of readmission agreements from the EC?s points of views is that the Community gets hold of a legal instrument in order to force transit countries to readmit not only their own but also third country nationals. However, from the point of view of non-EC countries, EC readmission agreements as such only bring about negative consequences, which in the end might put their economic, social and political stability at risk.Also, Turkey is a transit state position for Middle East and Asian states where economic and political issues are worse. Turkey is a transit point with respect to illegal migration current, too. Because of being a transit state position, the EU wants Turkey to carry out some arrangements. On the other hand, approach of EU?s illegal immigration policy influenced legal and administrative arrangements of Turkey that is in membership process.The problem of the readmission agreement between EU and Turkey is the main theme of this dissertation. This paper has two chapters.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleAnalysis of the Readmission Agreement between European Union and Türkiye
dc.title.alternativeAvrupa Birliği ve Türkiye arasındakı Geri Kabul Anlaşmasının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği Kamu Hukuku ve Entegrasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMigrations
dc.subject.ytmIllegal migration
dc.subject.ytmInternational migration
dc.subject.ytmReadmission Agreement
dc.identifier.yokid383608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289786
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess