Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.authorŞahan, Gülçin
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:22Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594770
dc.description.abstractİnternet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte, hem tüketiciler, hem de pazarlama profesyonelleri online dünyanın öneminin farkına varmışlardır. Günümüzde neredeyse herkes evinden kolaylıkla internete bağlanabilmektedir. Bilgi çağı, kolay ve ucuz erişim interneti daha yararlı ve vazgeçilmez kılmaktadır. On yılı aşkın süredir, internet kullanımının yaygınlığına paralel olarak gelişen bir diğer önemli öğe de sosyal ağlardır. Internetin hayatımıza girmesiyle birlikte, kişiler internet üzerinde de bir sosyal yaşam oluşturmaya başlamışlardır. Bu gelişme pazarlama dünyasını da yakından etkilemektedir. Günümüzde pazarlama profesyonellerinin de başarılı olabilmeleri adına bu online ve kontrol edilmesi güç dünyayı yakından takip etmeleri gerekmektedir.Bu doğrultuda, çalışmamızın amacı,online sosyal ağların müşteri satın alma sürecindeki etkilerini anlamak ve geleneksel satın alma davranışı ile online satın alma davranışı arasındaki farklılıkları saptamaktır. Çalışmamızın amacına ulaşmak için, 155 kişilik 18-46 yaş ve üzeri katılımcı grubundan oluşan bir anket düzenlenmiştir. Bu çalışma sonucunda, katılımcıların büyük bir çoğunluğunun online sosyal ağların gelecekteki en önemli pazarlama araçlarından biri olacağı konusunda ortak bir noktada buluştukları görülmüştür. Araştırma modelimiz ekonomik ve demografik değişkenleri içermekte olup, her iki değişkenin de kullanıcıların online sosyal ağlara katılım ve kullanım seviyelerini etkilediği görülmüştür.Key Words: Sosyal Ağlarda Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması, Sosyal Ağlarda Tüketici Davranışları.
dc.description.abstractParallel to increasing usage rates of internet, both consumers and marketers have become aware of the importance of online world. Nowadays, every person has their own internet connection in his/her home. The information age, growing with the easy and cheap accessibility made the internet more useful and more indispensible. In 10 years, the other important element of internet is the increase of the usage of online social networks. With the penetration of internet in their daily life, people started to create their online social networks. This evolution have deep effects on the marketing world. Today, with the main concept of marketing, consumer is the king and marketers should have to get involved within the online world in order to be successful reaching and listening to the consumer.In this respect, the aim of our study is to find out the effects of online social networks on consumers? buying behavior and investigate the significant differences between the traditional shopping behavior and online shopping behavior. In order to reach our goal, a survey was administrated on a sample of people who are between the ages of 18 and older who are distributed in different parts of Turkey. According to the results of the study, most of the respondents agreed that, online social networks will be one of the indispensible marketing tools in the future. The model of the research consists of both economic and psychographic variables and there is a correlation between economic and demographic variables and the consumers? engagement on social networks.Key Words: Social Network Marketing, Social Media Marketing, Virtual Consumers, On-line Consumer Behavior, Social Networks, Buying Behavior.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSocial network marketing: Social networks` effects on consumer buying behavior
dc.title.alternativeSosyal ağ pazarlaması: Sosyal ağların müşteri satın alma davranışına etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid383188
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289791
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess