Economic crises and visuality in tv advertising
dc.contributor.advisor | Özkaracalar, Kaya | |
dc.contributor.author | İnce, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:20Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594763 | |
dc.description.abstract | Ekonomik kriz kavramı, 21. yüzyılın ilk çeyreğinde gündelik hayatta çok sık kullanılmaya başlayan bir kavram olarak tüm dünyayı etkisi altına alarak gündelik hayatın şekillenmesinde etkili olmuştur. Küresel dünyada ekonomik krizler sınırları hızla aşarak bulaşıcı bir etkiyle kısa sürede birbirine bağlı iş kollarını etkisi altına almaktadır. Farklı işkolları arasında ekonomik krizlerden en fazla etkilenen ve krizlerden çıkış dönemlerinin en önemli göstergesi olan sektör ise bankaclıktır. Özellikle Türkiye'de bankacılık sektörü finansal yapının yüzde seksenini oluşturmaktadır. Bu nedenle Türk ekonomisi üzerinde ağırlıklı bir yapıdır. Ekonomik krizler iletişim alanında da etkili olmaktadır. Televizyonculukta üretilen materyallerin görsellik ve mesaj tasarımında da ekonomik krizler etkili olmaktadır. Bu etkiyi analiz etmek için bankacılık sektörü için üretilmiş ve başarısı Kristal Elma'da ödül alarak kanıtlanmış reklam filmleri içerik analiziyle araştırılmıştır. 1.-21 Kristal Elma'da ödül alan 62 reklam filmi analiz edilerek ortak yapıları ve ekonomik kriz dönemleriyle filmlerin yapısı arasındaki değişikliklerin parallelliği açıklanmıştır.Birinci bölümde, ekonomik krizin tanımı ve yapısı, ikinci bölümde reklamcılık sektörünün ekonomik hacmi ve yapılanması, üçüncü bölümde reklamcılık sektörünün sivil yapılanması ve ödül mekanizması üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, teorik olarak görsellik ve görsel kodlar üzerinde durulmuştur. Reklam filmlerinin yapım ve tasarım süreçleri açıklanmıştır. Seyirciyi tüketiciye dönüştürmede etkili olan appeal kavramı açıklanarak rational ve emotinal appeals detaylandırılmıştır. Üçüncü bölümde, ise içerik analizi ve modeller açıklanarak, Kristal Elma'da ödül alan reklam filmleri analizinde elde edilen bulgular paylaşılmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde araştırmanın sonuçları yorumlanmıştır. Kristal Elmada tv bankaclık kategorisinde ödül alan reklam filmlerinin ortak yanları ve ekonomik kriz dönemlerinde görsellikteki değişikliklerin paralelliği açıklanmıştır. | |
dc.description.abstract | The term financial crisis, which is a term that started to be used very often in daily life in the first quarter of 21st century, has been important in giving daily life a new shape by having the whole world under its influence. Financial crises with a contagious effect in the global world have had the branches of business related to each other under its influence by outreaching the boundaries in a rapid way. As for the sector that has been affected most by the economic crises and that is the most important indicator of the overcoming period of crises among different branches of business is banking. Especially in Turkey, the banking sector compromises eighty percent of the economic structure. Therefore it is a dominant construct over Turkish economy. The economic crises have also been influential in communication area. Economic crises have also been influential in visuality and message design of the materials produced for television. In order to analyze this influence, commercials which were produced for banking sector and whose successes were proven by Kristal Elma Awards have been studied by content analyses. The common nature and the parallels between the differences in their construct and the financial crisis periods have been identified by having 62 advertising films which received awards over the course of the 1st and 21st Kristal Elma Awards analyzed.In the first section the definition and structure of financial crisis are emphasized, in the second section financial volume and structure of advertising sector and in the third section civil structure and reward mechanism in the advertising sector are mentioned in details. In the second section visuality and visual codes are theoretically discussed. The production and design processes are described. Rational and emotional aspects are told in details by having the term appeal which is effective in turning the viewers into customers explained. In the third section, then, the findings provided by analysis of the commercials which received awards from Crystal Apple are shared by explaining content analyses and models. In the conclusion part of the thesis, the conclusions of the thesis are interpreted. The common features and the parallels between changes in visuality of the commercials in TV banking category which received awards from Crystal Apple and financial crisis periods are explained. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.title | Economic crises and visuality in tv advertising | |
dc.title.alternative | Ekonomik krizler ve televizyon reklamlarındaki görsellik | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Economic crisis | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Advertisements | |
dc.subject.ytm | Television advertisements | |
dc.subject.ytm | Visuality | |
dc.identifier.yokid | 385559 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289788 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |