Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.authorPeksatici, Özge
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:20Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594762
dc.description.abstract2003 yılında Türkiye'de daha fazla yerli havayolunun uçmasına izin veren düzenleme ile birlikte iç hatlar uçuşlarındaki kapasite ve trafik hacmi önemli ölçüde artmıştır. Son yıllarda Türkiye'de hava taşımacılığında meydana gelen bu gelişim ülkede birçok yeni özel hava yolu şirketinin kurulumunu beraberinde getirdi. Bu yeni kurulan şirketlerin iç hatlarda hizmet etmesiyle birlikte hava taşımacılığı sektöründe rekabet arttı ve Türkiye'de giderek daha çok şehre hizmet verilmeye başlandı.Günümüzde yoğun rekabetin yaşandığı havayolu sektöründe müşterileri işletmeye bağlı haline getirebilmek, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmelerinin ve kar elde edebilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Artan rekabetle birlikte şirket yöneticileri pazar paylarını koruma, geliştirmek ve ayakta kalmak için farklı rekabet stratejileri uygulamaya ve servis kalitelerini iyileştirerek müşteri memnuniyetini arttırmaya ağırlık vermeye başladılar.Bu çalışma ile Türkiye'nin havacılık sektörünün yapısını daha iyi anlamak, Türkiye'de iç hatlarda faaliyet gösteren havayolu şirketlerinin rekabet stratejilerini incelemek, yolcuların farklı havayolları seçimini etkileyen kritik faktörleri bulmak ve Türkiye'de en çok tercih edilen firmaların servis kalitesini ölçmek amaçlanmıştır. Hedefimize ulaşmak üzere İstanbul'da yaşayan ve çalışan 300 genç profesyonele anket uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, Türkiye'deki büyük havayolu şirketlerinin yöneticileri ile son yıllarda uyguladıkları rekabet stratejilerini keşfetmek amacı ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada havacılık sanayinin genel özelliklerine, Türkiye'de Sivil Havacılığın tarihine ve gelişimine de değinilmiştir. Bu çalışmada elde edilen araştırma sonuçları, yolcuların ihtiyaç ve beklentilerini daha iyi tanımlamak, şirketlerin piyasadaki mevuct durumlarını teşhis etmek ve hizmet kalitesini arttırmak üzere uygun rekabet stratejilerini belirlemek açısından şirket yöneticilerine değerli bilgiler sağlayacaktır.
dc.description.abstractDue to the deregulation of Turkish Air Transportation Industry in 2003, all restrictions on private airline companies to operate scheduled domestic flights were lifted and domestic routes were opened into competition. With the development of air transport in Turkey many new private airline companies serving in domestic market have been established and the capacity and traffic volume of the market have grown up dramatically. With the emergence of new companies, Turkish air transportation industry has become very competitive and many new destinations all around Turkey are now being served.In the contemporary airway market where an intensive competition takes place, the task of keeping the customers loyal has become a vital process for sustaining the existence of companies and their profits. As a result of the strict competition, company managers began to implement different strategies to cope with other competitors and increase customer satisfaction through improved service quality.Aim of our study is to develop a more comprehensive understanding of the structure of Turkey?s domestic aviation market, to explore competitive strategies of domestic airline companies, to investigate the critical factors that affect passengers? choices of different airlines and to measure the service quality of most preferred airlines operating in Turkish domestic aviation market. In order to reach our goal, a survey was administered to 300 young working professionals living in Istanbul. In addition, in-depth interviews were conducted with authorities from major airline companies to explore what competitive strategies were played out in Turkish air travel industry in recent years. While making this research, general characteristics of aviation industry as well as the history and development of Turkish Civil Aviation is addressed. Research findings from this study will provide valuable information for Aviation industry managers to better diagnose the needs and expectations of customers and help them to identify their present situation and future strategies for giving better services to passengers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCompetitive strategies of airline companies operating in Turkish domestic aviation market
dc.title.alternativeTürkiye iç hatlar pazarında rekabet eden hava yolu şirketlerinin rekabet stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAviation industry
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmCompetition analysis
dc.identifier.yokid386372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289795
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess