Sinemada ürün yerleştirme, 1995-2010 yılları arasında çekilmiş Türk komedi filmlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bir, Çisil S. | |
dc.contributor.author | Güler, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:20Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594760 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, pazarlamacılar ve reklamcılar, tüketicilere ulaşmak için çok fazla iletişim aracı kullanmaktadırlar. İletişim araçların ve markaların çoğalması nedeniyle tüketiciler, yoğun bir mesaj bombardımanına maruz kalmaktadırlar. Doğal olarak tüketiciler de reklama karşı çok büyük bir direnç göstermektedirler. Reklamcılar ve pazarlamacılar; tüketicilerin klasik reklam ve mesajlara karşı takındığı duyarsızlığı yıkmak için tüketicilere mesajlarını sürekli ve etkili bir şekil iletebilecekleri farklı ve etkili mecralar ve iletişim taktikleri ve stratejileri bulmaya yönelmişlerdir. Ürün yerleştirme ise yıllardır uygulanan, ülkemizde ise yeni yeni keşfedilen bu küçük, sinsi, taktik; markayı fark ettirmeden öne çıkarmaktadır. Türk sinemasının son yıllardaki yükselişiyle, Türk sinemasındaki ürün yerleştirme uygulamaları da pazarlama ve reklam alanlarında son derece önemli bir biçimde gelişme göstermektedir.Tez de ürün yerleştirmeyi reklam kavramı çerçevesinde incelenecek ne olduğu ve nasıl uygulandığı ifade edilerek, ilk ürün yerleştirme örneklerinden başlanarak ürün yerleştirmenin gelişimi, süreci, türleri, ürün yerleştirme ile ilgili düzenlemeler; mesleki, yasal ve ahlaki açıdan incelenecektir. Daha sonra, ürün yerleştirmenin; Türkiye içinde gelişimi, kullanılan araçlar için ürün yerleştirme örnekleri verilmiştir.İkinci bölümünde ise; Türk komedi filmlerinde ürün yerleştirme uygulamalarında görülen nicel ve nitel değişimlerin analizi için 1995-2000, 2001-2005 ve 2006-2010 yıllarında gösterime giren ve en fazla seyirci sayısına sahip, her 5 yıl için 5 film olmak üzere toplam 15 Türk komedi filmi, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Örneklemde yer alan filmlere yönelik analizlerin yapılabilmesi için bu filmlerdeki ürünlerin yerleştirilme stratejileri ve yerleştirilen ürünlerin sponsor olma durumları, ürünün olay örgüsüne yerleştirilip yerleştirilmediği, oyuncu tarafından kullanılıp kullanılmadığı gibi bilgilere ulaşabilmek için var-yok analizi yapılmıştır | |
dc.description.abstract | In today?s world marketers and publicists use many tools of communication. Due to the growing nature of these tools and brands, consumers are exposed to a overwhelming amount of messages. This undoubtly leads consumers to develop a strong resistance against the advertisment. That is why marketeers and publicists move towards new strategies and communication tactics in order to overcome the consumers? general indifference to conventional methods. A catty method called `product placement?, which has been common in advertisement world for many years, however somehow newly established in Turkey, aims to highlight the product on the sly. Recent rise in Turkish movie industry has greatly prompted an improvment in using of product placement as a mean of marketing and advertisement. In this thesis I have analysed product placement as a tool of advertisement and explained how it is being used. Its evolving since the first examples, process, regulations have also been analysed from a professional, legal and ethical perspective. And I have also pointed out some facts about product placement?s progress in Turkey as well as some product placement examples for existing areas. In the second part of the thesis, I have analysed 15 Turkish comedy pictures which were released between 1995 and 2015, by using content analysis method, and picked 5 movies from each 5 year period according to their box office success. And finally, in order to maintain a sound analysis and to find out if there are any plot placement as well or sponsorship relations with the brands used in product placement or if the product has ever been used by any member of the cast, I have excersized a `present-none? analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Reklamcılık | tr_TR |
dc.subject | Advertising | en_US |
dc.title | Sinemada ürün yerleştirme, 1995-2010 yılları arasında çekilmiş Türk komedi filmlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Product placement in movies, analysing Turkish comedy films between 1995-2010 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Reklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Comedy | |
dc.subject.ytm | Advertising | |
dc.subject.ytm | Product placement | |
dc.subject.ytm | Advertisement analysis | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.identifier.yokid | 387541 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289797 | |
dc.description.pages | 254 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |