Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin Salman, Gülberk
dc.contributor.authorDinç, Can
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:20Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594759
dc.description.abstractFutbol endüstrisinin ekonomik boyutu eski dönemlere göre ciddi bir büyüme göstermiş ve her geçen gün büyümeye de devam etmektedir. Ancak bu endüstrinin Türkiye'de hakkettiği değer ya da konuma geldiğini söylemek zordur. Futbol kulüpleri günümüzde sponsorluk gelirleri, reklam anlaşmaları, televizyon yayın gelirleri, kişisel satış gibi faaliyetlerle önemli gelirler elde etmektedirler. Kulüplerin yaptığı bu tip faaliyetlerin tümü tutundurma çalışmaları olarak adlandırılmaktadır.Günümüzde futbol kulüplerinin rakipleriyle rekabet edebilmeleri ve başarılı olmalarının koşullarından en önemlisi, kulüplerin yaptıkları tutundurma çalışmalarıdır. Kulüpler yaptıkları tutundurma çalışmalarına yeterli önemi ve desteği vermeden başarılı olmaları,kulüp gelirlerini arttırabilmeleri,kulüp imajını yükseltmeleri,taraftar memnuniyetini arttırabilmeleri mümkün değildir .Bu çalışma pazarlamadan yararlanarak futbol kulüplerinin stadyumlarda gerçekleştirebilecekleri tutundurma çalışmalarından daha fazla gelir elde etme yollarının arttırılması üzerine odaklanılmıştır. Çalışmada Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray kulüplerinin stadları incelenmiş ve bu üç stad üzerine odaklanılmıştır.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, Pazarlama ve ilişkili olduğu kavramlara genel bir bakış niteliğindedir. Bu kısımda pazarlama kavramı, tanımı, pazarlama karması elemanlarının evrimi konuları incelenmiştir.İkinci Bölüm spor pazarlaması ve ilişkili olduğu kavramlara genel bir bakış niteliğindedir spor pazarlamasının kapsamı, süreçleri, öğeleri, incelenmiştir.Üçüncü Bölüm tutundurma süreçlerine genel bir bakış niteliğindedir. Bu kısımda tutundurma tanımı, süreçleri geniş bir şekilde incelenmiştirDördüncü bölüm Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Kulüplerinin stadyumlarda yaptıkları tutundurma çalışmaları ayrıntılı olarak incelenmiştirAnahtar Kelimeler: Pazarlama, spor pazarlaması, tutundurma aktiviteleri, sponsorluk, halkla ilişkiler
dc.description.abstractToday, the sponsorship relations form the most important condition of competition for football clubs. It is almost impossible for clubs to get more income, to increase the club estimation and supporter satisfaction without attaching enough importance and support through the sponsorship relations. They are focused on getting more income with all the sponsorship actions to be realised in the stadium.This study is focused on the promotion activities of football clubs fort he continual incoming growths. In conformance with this topic Besiktas, Fenerbahce and Galatasaray clubs are stud are researched thoroughlyMy thesis includes four parts. The first part is a general view of the marketing and related topics. İn this part, the marketing notion, its definition and the evolution of mixed marketing elements are analysed.The second part gives a general view over sport marketing and its related notions with an examination of sport marketing scope, its processes and items.The third part gives a general view over the sponsorship processes. In this part, the definition and the processes of the sponsorship are largely studied.In the fourth part, the sponsorship activities of Beşiktaş, Galatasaray and Fenerbahçe Sport Clubs are comprehensively studiedKeywords: Marketing, sport marketing ,promotion activitie, sponsorships, public relations,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleStadyumlarda tutundurma çalışmaları: Fenerbahçe , Galatasaray ve Beşiktaş futbol stadları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativePromotion studies at stadiums: The workshop in stadiums are about Fenerbahce , Galatasaray and Besiktas stadiums
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmStadiums
dc.identifier.yokid387849
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289798
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess