Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Aypar
dc.contributor.authorŞirvanli, Ayşegül
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:12Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:12Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594732
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte ticaretin her alanında yoğun bir rekabet ortamı oluşmuş ve bu rekabet her geçen gün daha da artmıştır. Artan rekabet ortamında işletmeler, pazara açılabilmeleri ve mevcut pazardan pay sahibi olabilmeleri için rakiplerine göre farklılaşmak zorundadırlar. Perakendecilerin kendi isimleriyle fason olarak yaptırdıkları ve kendi etiketleri altında sattıkları özel markalı ürünler perakende sektöründe bu farklılaşmanın bir başlangıcı niteliğindedir. Özel markalı ürünler tarihte düşük fiyat stratejisi ile konumlandırılmış fakat artan rekabet ortamı perakendecileri özel markaları bir pazarlama aracı olarak kullanmaya yöneltmiştir. Bu doğrultuda perakendeciler özel markalı ürünlerde kalite olgusuna odaklanarak müşterilerin perakende mağazasına olan sadakatlerini arttırmayı, raf alanı üzerinde kontrol sağlamayı, üreticilere karşı pazarlık gücünü arttırmayı, mağaza içi trafiği arttırmayı ve karlılıklarını arttırmayı amaçlamaktadırlar.Günümüzde, özel markaların ulusal markalara göre düşük kalitede olduğu anlayışı perakendecilerin yoğun pazarlama ve kalite odaklı çalışmaları sayesinde azalmıştır. Bu çalışmada da; tüketicilerin satın alma süreçlerinde özel markalı ürünlere olan eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Tüketici davranışı etkileyen faktörler incelenmiş, özel marka seçimindeki değişkenler açıklanmıştır. Tüketicilerin özel markalara olan eğilimlerini ölçmek için bir anket çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucundaki bulgulara göre, tüketicilerin özel marka seçimi demografik faktörler, kalite, fiyat ve risk faktörleri açısından değişkenlik göstermektedir.
dc.description.abstractWith the globalization, an intense competitive environment was formed in all areas of trade and this competition has increased each passing day. In increasing competitive environment, companies must differentiate their products and services against to competitors to enter the market and get high market share. Private labels, which are provided by manufacturers for offer under retailer's brand name, are the origin of this differentiation in retail sector. Historically, private labels have positioned with low-price strategy, but increased competition has led retailers to use private label brands as a marketing tool. Depending on this, retailers aim to increase store loyalty, to control over self space, to increase bargaining power against to manufacturers, to increase store traffic and to increase profitability by focusing on quality.Private label brands are the power of retailer against to national brands. Today, the concept of private brands of lower quality than national brands has decreased thanks to retailers' intensive marketing and quality-oriented activities. In this study, it was aimed to identify the private label tendencies of consumer's during the purchasing process. The factors that affects the consumer behavior was examined and perception of retailing variables were explained. In order to measure consumer?s tendencies against private labels, a survey was conducted. According to conducted survey it was found that tendency of private label purchase choice varies from demographic factors, quality, price and risk perceptionsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe private label tendencies of the consumers during the purchasing process
dc.title.alternativeTüketicilerin satın alma süreçlerinde özel markalara olan eğilimleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPrivate brand
dc.subject.ytmRetail sector
dc.identifier.yokid405049
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289822
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess