Show simple item record

dc.contributor.advisorBozbura, Faik Tunç
dc.contributor.authorArslanbaş, Didem
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:10Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594724
dc.description.abstractEğitim kurumlarının sistemli ve sorunsuz olarak hizmetlerini yerini getirebilmeleri için çalışan insan kaynağının özellikleri oldukça önemlidir. Özel dershaneler ülkemizde öğrencileri ulusal sınavlara hazırlamak için kurulmuşlardır. Her eğitim kurumunda olduğu dershanelerde de öğretmenlerin akademik bilgileri ve kişisel özellikleri öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerinin olumsuz etkilenmemesi ve öğrencilerin topluma yararlı bireyler olarak yetişmeleri açısından önemlidir.Bu araştırma özel dershanelerde çalışan öğretmenlerin yetkinliklerini belirlemek için hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında Uğur dershanelerinde örnek uygulama yapılmıştır. Araştırmaya toplam 192 öğretmen katılmış ve likert ölçeğine dayalı 73 itemden oluşan bir anket uygulanmıştır. Ankette öğretmenlere hem ideal olarak özel dershane öğretmenlerinde olması gereken özellikler sorulmuş hem de Uğur Dershanesi öğretmenlerinde hangi özelliklerin var olduğu sorulmuştur. Araştırma sonucunda yapılan faktör analizinde ideal olarak özel dershane öğretmenlerinde olması gereken 14 yetkinlik olduğu belirlenmiş, Uğur Dershanesi öğretmenlerinde ise toplam 13 yetkinlik var olduğu tespit edilmiştir. Bu iki grup yetkinlik arasında pek çok ortak nokta olduğu da yine araştırma kapsamında tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları bulgular ve sonuçlar bölümlerinde sunulmuştur.
dc.description.abstractTo make educational institutions? services systematic and unproblematic the personal features of human resources that are working at those institutions are very important. In our country, test preparatory centers are established to prepare students to national examinations. Like all other educational institutions, academic knowledge and personal features of teachers that are working at test preparatory centers are very important not to effect negatively students? academic and personal development and make students beneficial citizens for the society.This research is prepared to determine teacher competencies that are working at test preparatory centers. For this research a sample application was done at Uğur Test Preparatory Centers. 192 teachers were attended to this research and an inventory that includes likert based 73 items was applied. In inventory teachers were asked to answer both what are the ideal features that a test preparatory center? teacher should have and what features do Uğur Test Preparatory teachers have. According to results of factor analysis that was done at the end of research; it was determined that ideally test preparatory teachers should have 14 competencies and Uğur Test Preparatory Teachers have 13 competencies. Moreover, in the research it was determined that there are lots of common features between these two group competencies. Results of research are discussed in the parts of findings and results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel dershanelerde çalışan öğretmenlerin mesleki yetkinliklerini belirleme ve özel Uğur Dershanesi`nde örnek uygulama
dc.title.alternativeDetermining the teacher competencies working at test preparatory centers and sample application at Ugur Test Preparatory Centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmHuman resources planning
dc.subject.ytmCompetence
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmUgur Test Preparatory Centers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid406899
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289827
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess