Regional policy of the Auropean Union and a case of two mediterranean countries (Spain, Greece)
dc.contributor.advisor | Aktar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Yanik, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:04Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594699 | |
dc.description.abstract | Avrupa Birliği kuruluşundan itibaren genişleme ve derinleşme üzerinde çaba göstermiştir. Her genişleme sonrasında Avrupa üye ülkelerinde var olan farklılıklar daha da derinleşmiş ve ortak pazar oluşturma yolundaki çalışmalar sekteye uğramıştır. Avrupa Birliği bu sorunu çözebilmek adına Bölgesel Politikayı benimsemiş ve uygulamıştır. Avrupa Birliği, uyguladığı Bölgesel Politikanın amacına ulaşabilmesi için Yapısal Fonları önemli bir araç olarak kullanmış ve bütçesinin üçte birini bu politika için ayırmıştır. Az gelişmiş bölgelere sahip ülkelerin AB'ye üye olması ile artış gösteren Yapısal Fonların türleri ihtiyaçlara uygun olarak belirlenmiştir. Bölge, Bölgeleşme ve Çoklu Yönetim gibi kavramlar Bölgesel Politikanın temellerini oluşturan birer unsurdur. Ayrıca, Avrupa Kalkınma Bankası, Bölgeler Komitesi ve Avrupa Sayıştayı gibi AB Kuruluşları Bölgesel Politikanın uygulanmasında Komisyona yardımcı olmaktadır.Bölgesel Politika AB üyesi her ülkenin yönetim yapısına uygun olarak uygulanmış olmasına ve genel olarak aynı yöntemlerin uygulanmasına karşın etkileri ve uygulama başarısına göre sonuçları itibari ile ülkelere göre farklılıklar arz etmektedir. Bu çalışmada, iki Akdeniz ülkesi olan İspanya ve Yunanistan kişi başına düşen milli hâsıla, altyapı hizmetleri, işsizlik oranları ve eğitim alanlarındaki Bölgesel Politikanın etkinliği açısından örnek olarak incelenmiştir. Çalışma sonucunda Bölgesel Politikanın daha çok merkez tarafından yönetildiği Yunanistan'da tam olarak istenilen sonuçlara varılmamasına karşın Politikanın büyük oranda bölgeler tarafından yönetildiği İspanya'da daha etkin sonuçlar elde edildiği görülmüştür. Bununla beraber genel olarak her iki devlet de Bölgesel Politika sayesinde gelişme göstermiş.Anahtar Kelime: Bölgesel Politika, Yapısal Fonlar, Bölgesel Farklılıklar | |
dc.description.abstract | European Union has been trying to improve the enlargement and deepening since it was established. After each enlargement process, the disparities, which have already existed, between European Union member states have more deepened, and therefore, construction of single market has been affected negatively. European Union adopted and implemented Regional Policy to solve this challenge. European Union also has used structural funds as means to help Regional Policy to reach to its aim, and it separates one third of its butget for this policy. As a result of increasing the memberships of the states that have less developed regions, types of Structural Funds have been determined according to needs. The concepts such as Region, Regionalization and Multi-level Governance are components that are the basis of Regioanal Policy. Moreover, some European Union bodies such as European Investment Bank, Committee of Regions and Committee of Audits provide the Commission to manage the Regional Policy.Although the Regional Policy has been implemented as appropriate to government structure of each state and generally the same methods have been used, its effects and results differentiate in each country. In this thesis, two Mediterranean countries (Spain, Greece) are examined as samples in respect to the efficiency of Regional Policy in the fields of national income per capita, infrastructure, unemployment rates and education. Although the regional policy did not succeed enough in achieving its goal in Greece in which Regional Policy is governed by central government, it succeeded in achieving its goal in Spain in which Regioanal Policy is governed mostly by regions. Nevertheless, these two countries, in general, have developed thanks to the Regional Policy.Keywords: Regional Policy, Structural Funds, Regional Disparities | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Regional policy of the Auropean Union and a case of two mediterranean countries (Spain, Greece) | |
dc.title.alternative | Avrupa Birliği bölgesel politika ve iki Akdeniz ülkesinin (Ispanya, Yunanistan) örnek incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Avrupa Birliği Kamu Hukuku ve Entegrasyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Spain | |
dc.subject.ytm | Greece | |
dc.subject.ytm | International relations | |
dc.subject.ytm | Funds | |
dc.subject.ytm | Structural inflation | |
dc.subject.ytm | International policy | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Regional policies | |
dc.subject.ytm | Mediterranean countries | |
dc.subject.ytm | Mediterranean | |
dc.subject.ytm | Mediterranean region | |
dc.identifier.yokid | 413716 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289855 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |