Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin Salman, Gülberk
dc.contributor.authorAkansel, Burçak
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:04Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594697
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sporda kurumsal sosyal sorumluluk kavramının açıklanması ve profesyonel futbol kulüplerinin bu kavrama bakış açılarının ortaya konmasıdır. Türkiye'de spor kulüpleri dernek statüsünde yapılandığı için bu çalışma kapsamında yalnızca borsaya kote olan şirketleri de bünyelerinde bulunduran spor kulüpleri ele alınmıştır. Dolayısıyla çalışma, futbolun dört büyük kulübü olarak da nitelendirilen Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor özelinde gerçekleştirilmiştir. Kulüp yöneticileri ile gerçekleştirilen derinlemesine görüşmeler sonucunda kulüplerin kurumsal sosyal sorumluluk kavramına ilişkin tanımları, yaklaşımları, çalışmaları ve planları açıklanmıştır. Bu çalışma sonucunda futbolun endüstriyelleşmesinin kulüplerin kurumsal sosyal sorumluluk algısını etkilediği anlaşılmıştır. Carroll'un kurumsal sosyal sorumluluk piramidini oluşturan bileşenlere de çalışma kapsamında yer verilmiş olup Türkiye'deki spor örgütlerinin kurumsal sosyal sorumluluk bileşenlerine verdiği önemin farklılık gösterdiği görülmüştür. Çalışmada ayrıca Türkiye'deki spor örgütlerinin paydaşlarının bu spor örgütlerinin kurumsal sosyal sorumluluk politikalarını şekillendirmede etkisi olduğu, ama asıl kulüp yöneticilerinin gerçekleştirilen ve/veya gerçekleştirilecek olan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri konusunda belirleyici olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explain the role of corporate social responsibility in sports and present the views of the executives on this concept. Since the sports clubs in Turkey are founded as associations, only sports clubs which have corporations are included in this study. As a result, this study is conducted with Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray and Trabzonspor. The definitions, attitudes, projects and plans of these clubs with regard to corporate social responsibility are elucidated in light of the in-depth interviews made with their executives. The study has revealed that industrialization of football has affected corporate social responsibility perception of the clubs. In addition, the elements constituting Carroll?s corporate social responsibility pyramid are examined within the scope of this study and it is infered that the importance Turkish clubs have given to the elements differs from each other. It is also found that although the stakeholders of the clubs have an effect on shaping the clubs? corporate social responsibility policies, the executives play a decisive role in determining corporate social responsibility schemes that the clubs have organized or will organize.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTürk futbolunun kurumsal sosyal sorumluluk algısı
dc.title.alternativeCorporate social responsibility perception of Turkish football
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmProfessionalism
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.identifier.yokid423494
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323299
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess