Show simple item record

dc.contributor.advisorSalman, Gülberk G.
dc.contributor.authorTeleke, Sevsin
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:04Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594696
dc.description.abstractDünyada ve Türkiye'de sporun gelişimi, son yüzyılda günden güne artmaktadır. Son yıllarda spor; dünyada farklı kültür ve sosyal statüden insanları bir araya getirmesi ve katılımcılarının sayılarındaki büyük artış sonucu vazgeçilmez bir endüstri haline gelmiştir. Buna paralel olarak spor kulüplerinin pazarlama ve iletişim çalışmalarına verdikleri önem de günden güne artmıştır ve spor kulüpleri, günümüz pazarlama iletişiminin de etkisiyle pazarlama ve iletişim stratejilerini kullanır hale gelmiştir.Spor kulüpleri için sadece taraftarlık değil, kazançlarla birlikte gelen taraftarlık önemlidir. Bunun sebebi kulüplerin bu kazançları başarılı çalışmalara dönüştürme arzularıdır. Bu çalışma içerisinde spor kulüplerinin pazarlama ve iletişim çalışmalarına dair kuramsal bilgilerin verilmesinin ardından Türkiye'nin kurumsallaşmış spor kulüplerinden biri olan Beşiktaş Jimnastik Kulübü (BJK)'nün gerçekleştirdiği iletişim ve pazarlama faaliyetleri ile bu faaliyetleri yönetme biçimleri araştırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma, niteliksel bir veri toplama yöntemi olan derinlemesine görüşme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir ve bu kapsamda BJK'da görev yapmakta olan yönetici ve çalışanlar ile görüşülmüştür.Türkiye'deki ve Avrupa'daki profesyonel liglerde yer alan spor örgütleri bu araştırmanın evrenini oluşturmakta olup, BJK bu araştırmanın örneklemini oluşturan küme olarak belirlenmiştir. Bu seçimde BJK'nın kurumsal bir yapıya sahip olması, iletişim ve pazarlama faaliyetlerine önem vermesi etkili olmuştur. Elde edilen bulgular BJK'da iletişim ve pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirildiğini ancak bu faaliyetlerin daha etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstractDevelopment of sport in the world and in Turkey is increasing day by day in the last century. In recent years, sport has become an indispensable industry by bringing people together from different cultural and social statuses and with the significant increase in the number of participants. In parallel, the emphasis on marketing and communication activities of sports clubs also increased from day to day and sports clubs have become to use the marketing and communication strategies with the effect of today?s marketing communication.For sports clubs, not only supporters are important but also supporters with financial backing are important. The reason for this, is the clubs? desire to change these gains into successful works. After receiving theoretical knowledge of marketing and communication activities of sports clubs, I manage to investigate BJK?s communication and marketing activities and the forms of managing these activities. This research has been conducted with in-depth interviews which is a qualitative data method and in regard interviews have been made with the managers and employees of BJK. The horizon of this research is the sport organizations which take place in Turkish and European professional leagues and BJK is determined as the cluster that makes the main sample. BJK?s having an institutional structure and giving importance to communication and marketing activities are the reasons of electing BJK for this research. The findings of this research show that BJK communication and marketing activities are being done but these activities have to be improved and well-organized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor kulüplerinde pazarlama ve iletişimin önemi ile BJK örneği
dc.title.alternativeThe importance of communication and marketing in sports clubs with the example of BJK
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSports clubs
dc.subject.ytmBeşiktaş J.K.
dc.identifier.yokid423234
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323297
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess