Fragments of tragedy in postmodern film
dc.contributor.advisor | Arslan, Savaş | |
dc.contributor.author | Kayhan, Sezen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594694 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, trajedinin ölümü üzerine geliştirilen teorilerin aksine, postmodern filmde trajedi yansımalarını bulmayı amaçlar. Farklı toplumlar tarafından değiştirilen ve gelişen trajedinin Antik Yunan'dan modernizme kırılmayan zinciri postmodernizm tarafından parçalanmıştır. Buna rağmen trajedinin belirli özellikleri sinema ve edebiyat tarafından kullanılmaya devam edilmiştir. Özellikle kaos, şiddet, paranoya, popüler kültür, sanal gerçeklik ve yabancılaşma temaları içeren filmler bu özellikleri sıklıkla kullanmaktadır. Bu çalışma, postmodern filme adapte edilen trajedi özelliklerine odaklanmaktadır. | |
dc.description.abstract | Despite the theories on the `death of tragedy?, this study aims to find fragments and reflections of tragedy in postmodern film. Tragedy has changed and evolved with human society and its continuous chain from Ancient Greece to modern is broken with postmodernism. However, certain aspects of tragedy continued to be used by literature and film. Especially, the films with themes of chaos, violence, popular culture, paranoia, virtual reality and alienation often used the aspects of tragedy. The focus of the study is on these aspects adopted by postmodern film. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Fragments of tragedy in postmodern film | |
dc.title.alternative | Postmodern filmde trajedi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.subject.ytm | Tragedy | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Paranoia | |
dc.subject.ytm | Popular culture | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.identifier.yokid | 422439 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323307 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |