Avrupa Birliğinde eğitim ve Avrupa Birliği eğitim programlarına Türkiye`nin katılımı
dc.contributor.advisor | Bozbura, Tunç | |
dc.contributor.author | Yildiz, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:44:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:44:03Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594692 | |
dc.description.abstract | AB eğitim ilkelerinin temel amacı, üye ülkeler arasında işbirliğini ve dayanışmayı artırmak, üye ülke yurttaşları arasındaki karşılıklı anlayışı özendirmek ve Avrupalılık bilincini aşılamak, bu süreçte öğrenci ve öğretmenlerin her alanlarına etkin katılımlarını sağlamak, uluslararası rekabet gücü yüksek bir Avrupa yaratmak için tüm yurttaşlara yüksek nitelikli eğitim sunmak ve bunu yaşam boyu sürdürmek şeklinde özetlenebilir. AB'nin eğitim ilkeleriyle Türkiye'nin eğitim ilkeleri paraleldir Türkiye ve AB ülkeleri eğitim sistemlerinin genel amaçları; öğrencilerin zihinsel, bedensel, meslekî ve etik yönden gelişmelerine, kendi kültürleri ve diğer kültürlere saygıya, ulusal kimliğin korunmasına, demokrasinin gelişimi ve demokratik yaşama katılıma odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı Avrupa Birliğini tam bir bütünlüğe götürmesi açısından büyük önem taşıyan eğitim konusunda hem AB de hem de AB ye üyelik yolunda uyum çalışmaları yürüten ülkemizde yapılan çalışmalar, uygulanan politikalar ve ortak eğitim-öğretim programları hakkında bilgi vermektir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Türkiye'de eğitim,Avrupa Birliğinde Eğitim | |
dc.description.abstract | The main purpose of educational principles of European Union is to redound the cooperation and interdependency between member countries and encourage comprehension between citizens, instill European consciousness and during the term give a role to all teachers and students , give high qualified education to all citizens for making a competitive Europe. Educational principles of Turkey and Europian Union are similar. The main goals of two systems are focusing on students mental, physical, ethical improvement; respect for their own and foreign culturs, protection of national identity and democratical improvement The main theme of this dissertation is to inform about the education systems, educational politics and similar educational programs which are pursuancing both in Turkey and European Union, and which are very serious about making a Union in EuropeKeywords: Education,Education in Turkey,Education in European Union | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Avrupa Birliğinde eğitim ve Avrupa Birliği eğitim programlarına Türkiye`nin katılımı | |
dc.title.alternative | Education in European Union and participation of Turkey in European Union's education programmes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnsan Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.identifier.yokid | 424667 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323309 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |