Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.advisorKılıç, Pınar
dc.contributor.authorArikol, Gözde
dc.date.accessioned2021-05-07T07:44:02Z
dc.date.available2021-05-07T07:44:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594688
dc.description.abstractDünya, globalleşme ve teknolojik gelişmeler sonrasında, tüm unsurların birbiriyle etkileşim içinde bulunduğu bir global köye dönüşmüştür. Bu enformasyon çağıyla birlikte, iş dünyası da tıpkı insanlar gibi gelecek nesillere ve dünyamıza karşı sorumluluklarının bulunduğunu nihayet anlamış ya da anlamak durumunda kalmıştır. Sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık, kurumsal sosyal sorumluluk gibi kavramlar gelişmiş ve kurumlar bu konularla ilgili çabalarını raporlamak zorunda kalmışlardır. İtibar kavramı da, bu hızla değişen global ortamda şirketlerin farklılaşması ve rekabet avantajı kazanmaları açısından önemli bir kıymet haline gelmiştir. Bu çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal itibar ve her iki kavramın birbirleriyle olan ilişkileri detaylıca incelenmiştir. Söz konusu ilişkiyi değer teorisi bağlamında saptamak amacıyla bir de araştırma gerçekleştirilmiştir. Kişilerin değer önceliklerinin, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini ve kurumun itibarını değerlendirmede önemli bir rol oynadığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, (KSS), Kurumsal İtibar, Değer Teorisi
dc.description.abstractAfter globalization and technological developments, the world has become a global village that all the elements of it are interrelated to each other. In this information age, business eventually understood ?or had to understand- that they have responsibilities to the individuals to the world and to the future generations. Sustainability, corporate citizenship, corporate social responsibility (CSR) concepts evolved and corporations had to start reporting their efforts about these issues. Reputation also became a significant asset for differentiation and gaining competitive advantage for the companies in this rapidly changing global environment. In this study, CSR, corporate reputation and their relationship have been analysed in detail. A research has also been conducted in order to determine this relationship from the value theory context. It is seen that value priorities of individuals play an influential role in CSR actions, influencing to the essence of certain reputation stories in the corporate context.Key Words: Corporate Social Responsibility (CSR), Corporate Reputation, Value Theoryen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCorporate social responsibility and corporate reputation relationship from individuals value priorities
dc.title.alternativeKurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar ilişkisinde bireylerin değer öncelikleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmValue theory
dc.identifier.yokid423934
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323302
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess