Show simple item record

dc.contributor.advisorOr, Erden Müçteba
dc.contributor.authorSöker, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:49Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:49Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594267
dc.description.abstractSporun ileri bir noktaya gelmesi ve endüstrileşmesiyle birlikte, ülkemizdeki bulunan kulüplerin taraftarlarını mutlu etmesi ve kaliteli hizmet vermesi tartışılan konuların başında gelmektedir. Ülkemizde bulunan taraftar kitlelerinin büyük çoğunluğunun kulüplerine gönülden bağlı olduğu ve kulüplerinin verdiği hizmet kalitesi onları memnuniyet etmediği halde, ekonomik tepkiler sergilememesi, kulüplerinde daha üst seviyelere çıkamaması spor yönetimi açısından ciddi bir sorun teşkil etmektedir.Bu çalışmada, ülkemizin dördüncü büyük takımı olarak bilinen Trabzonspor Kulübü'nün halkının, ekonomik gücünün, taraftar kitlesinin, hizmet kalitesinin ve gönülden bağlı bulundukları Trabzonspor'un taraftar memnuniyet düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunun dışında Trabzonspor taraftarlarının hizmet kalitesi, beklenti ve algı ve memnuniyet düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Servqual ölçeği ile değerlendirilmiştir.Memnuniyet düzeylerinin ölçülmesinin yanı sıra taraftarların kulüpleri ile ilgili tüketim davranışları incelenmiş, memnuniyet düzeyi ile taraftarın tüketici davranışı arasındaki ilişki ayrıca ele alınmıştır.
dc.description.abstractService quality and fan satisfaction in sport clubs has been one of the most important topics in the field of industrial sport. Sport clubs don't struggle to develop service quality in return of the big interest of the people to the sports in Turkey. Moreover spectators accept the low quality service unwillingly but don't force the clubs to give better service. There is a big vicious circle because of the attitudes of these two parties. In this study, known as the country's fourth largest team of Trabzonspor Club's public, economic power, the fan base, service quality and their devoted fans Trabzonspor have tried to determine level of satisfaction. In order to see the reflection of the rivalry on the pitch, we made some comparisons on expectations, perceptions and satisfaction levels between clubs' spectators. Satisfaction levels of the spectators of İstanbul trio have been examined by the measurement tool named `Servqual`. In addition to the measurement of satisfaction level, consumer behaviours of the spectators have been examined and the relationship between satisfaction and customer behaviour has been questioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSpor kulüplerinde taraftar memnuniyeti: Trabzonspor Kulübü`ne ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeFan satisfaction in sports club: A research on Trabzonspor Club
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmTrabzonspor Clup
dc.subject.ytmSport management
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmSports clubs
dc.subject.ytmSupporter
dc.subject.ytmFans satisfaction
dc.subject.ytmFootball clubs
dc.identifier.yokid10061837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408603
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess