Show simple item record

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorÇelik, Cengizhan
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:46Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594243
dc.description.abstractSosyal medya için hazırlanan viral reklamların mizah ağırlıklı olması ve çeşitli argokelimelere yer verilme nedeni hakkında araştırılma yapılmıştır.Araştırmada Sosyal medya öneminden, tanımından ve viral reklamın nerelerdekullanıldığından bahsedilip; mizahın önemi, tanımı, mizah kuramları, mizahınkullanım alanları ve mizah türleri gibi çeşitli konulara değinilmiştir. Araştırmadamizah ve argo içerikli viral reklamların Sosyal medyada nasıl kullanıldığı ve hangigörsel ,dilsel göstergeler kullanılarak mizahi aktarımın gerçekleştiği anlatılmıştırReklamların edimsel, anlamsal ve retorik çözümlemesinin yapılması araştırmanınyöntemini oluşturmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya , Argo, Viral Reklam , Mizah
dc.description.abstractA research has been done to find out the reasons why, viral advertisements which arebeing created for social media, largely include humor and slang words.In this researchseveral subjects such as; importance, definition of the social media and fields of use ofviral advertisement; importance and definition of humor, theories about humor, fields ofuse and types of humor were mentioned.In this research it has been explained howadvertisements including humor and slangs, are being used in social media and whatkind of glossal and visual indicators were used to carry out the humoroustransfer.Pragmatic, semantic and rhetoric analysis of advertisements' have generated themethodology of the research.Key Words: Advertising , Vernacular, Viral , Marketing, Humoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleSosyal medya üzerinden yayılan viral reklamlarda mizah türleri ve argo kullanımı
dc.title.alternativeAdvertising and brand communication management graduate program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmSlang
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmViral advertising
dc.identifier.yokid10086664
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid408598
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess