Show simple item record

dc.contributor.advisorErtemel, Adnan Veysel
dc.contributor.authorÇelik, Buğra
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:24Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2020-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594069
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle beraber hem kullanıcı davranışları hem de iş modelleri değişiklik göstermiştir. İnsanların birbirleriyle olan iletişimlerinden, günlük aktivitelere kadar birçok konuda yeni alanlar ve modeller ortaya çıkmıştır. E-ticaret de bunlardan biri olup, alışveriş alışkanlıklarına yeni bir soluk getirmiştir.Bu tez çalışmasında ilk olarak e-ticaret kavramı tanımlanmış olup, e-ticaretin dünü, bugünü ve geleceğine değinilmiştir. Bugün e-ticaretin geldiği noktada payı büyük olan küresel dev e-ticaret firmaları incelenmiştir.Sonraki bölümde, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler tanımlanmış, gayri safi milli hasılalarına göre gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler incelenmiştir. Bu ülke ekonomileri içinde e-ticaretin payı tespit edilmiştir.Bir sonraki bölümde Türkiye'de e-ticaretin durumu üzerinde durulmuştur. Türkiye'de e-ticaretin tarihçesi incelenmiş olup, Türkiye'deki en başlıca e-ticaret firmaları belirtilmiştir. Türkiye'de e-ticaret mevzuatı ve düzenlemeleri de açıklanmış olup, Türkiye'den online alışveriş pazarına yönelik veriler paylaşılmıştır.Son bölümde ise, Türkiye'de online alışveriş davranışını belirlemek adına yapılan araştırmanın sonuçlarına yer verilmiş, bu sonuçların analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractAlongside the technologic developments, transformation in user behavior and business models have been observed. New areas and models are emerged in a lot of grounds like the communication of people or daily activities. So a new face put for shopping behavior by the e-commerce which is one of the novelties.First of all, e-commerce term is defined in this thesis, yesterday, now and future of e-commerce are mentioned. The global e-commerce giants, which have played a big part on carrying e-commerce to the point of today, are examined. In the next chapter, developed and developing countries are defined, they are reviewed by their gross domestic product seperately. E-commerce volume in these economies is determined.In following chapter, e-commerce situation in Turkey is emphasised. The major e-commerce companies in Turkey are indicated. Also law and regulations of e-commerce in Turkey are explained, statistical data oriented in Turkish online shopping market is shared.In the last chapter, online shopping behavior in Turkey research findings are covered and the results are analyzed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn exploratory analysis of online shopping behavior in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de online alışveriş davranışına yönelik araştırıcı bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-27
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmOnline
dc.identifier.yokid10096237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443288
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess