Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Canan
dc.contributor.authorÇitli, İhsan İlker
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:24Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594067
dc.description.abstractDünyada örgütlerin verimliliği, önemi artan konulardan biridir. Çünkü kaynaklar tükenmekte ve israflar önemli kayıplara neden olmaktadır. Çalışanların psikolojik durumunu doğrudan etkileyen örgütsel sessizlik ve tükenmişlik örgütün verimliliğinin arttırılmasının önündeki engellerdendir. Örgütsel sessizlik bireylerin iş hayatında fikirlerini ifade etmekten, kişisel çıkarlarına, iş arkadaşlarına veya çalıştığı yere zarar gelebilir kaygısı ile imtina etmesidir. Tükenmişlik ise bireylerin tükenme derecesini ifade etmektedir. Tükenmişliğe neden olan birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler örgütsel, kişisel, mesleki olarak birçok araştırmacı tarafından sınıflandırılmaya çalışılmıştır.Bu araştırmanın amacı örgütsel sessizlikle tükenmişlik arasındaki ilişkiyi ortaya koymak olup bu amaçla İstanbul ili, Şişli ilçesinde, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Sessizlik, Tükenmişlik, Öğretmen
dc.description.abstractThe efficiency of organizations is one of the subjects increasing in importance in the World. Sources are exhausted and prodigality is caused remarkable losses. Organizational silence and burnout that affect directly the psychological situations of organization employees are the obstacles to increasing the efficiency of organization. Organizational silence is to hold people back in their business lives from expressing their thoughts for the concern of damaging personal interests, co-workers or stamping grounds. However, burnout means levels of people's burnouts. There are a lot of factors causing burnout. These factors are tried to be classified by many researchers as organizational, personal and vocational. The aim of this research is to state the relation between the organizational silence and the burnout. For this purpose, it is researched whether there is a meaningful relation between the levels of organizational silence and the burnout of the teachers working at the vocational and technical institutions in the city of İstanbulKey Words: Organizational Silence, Burnout, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel sessizlik ile tükenmişlik arasındaki ilişki ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe relation between organizational silence and burnout: A research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical instructors
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSilence
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10096939
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443276
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineGenel İşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess