Show simple item record

dc.contributor.advisorÇengel, Özgür
dc.contributor.authorÖz, İpek Dila
dc.date.accessioned2021-05-07T07:42:17Z
dc.date.available2021-05-07T07:42:17Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594023
dc.description.abstractBu yüksek lisans çalışmasında, sağlık hizmetleri pazarlamasında ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma kararı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışma kapsamında literatür taraması yapılarak, sağlık hizmetleri pazarlaması kavramı, süreci, pazarlama karması ve sağlık hizmetleri pazarlamasında satın alma karar süreci, ağızdan ağıza iletişim kavramı, süreci, özellikleri ve önemi, türleri, ağızdan ağıza iletişimin satın alma karar sürecine etkisi ve sağlık hizmetlerinde ağızdan ağıza iletişim analiz edilmiştir.Bu kapsamda, literatür taramasına ek olarak sağlık hizmetleri pazarlamasında ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma kararı üzerindeki etkisini ölçmek üzere 174 geçerli form ile 26 sorudan oluşan bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket vasıtasıyla elde edilen veriler doğrultusunda konu hakkında değerlendirmelerde bulunulmuş ve araştırma kapsamında geliştirilen 5 hipotezin kabul edildiği, sağlık hizmetleri pazarlamasında ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin satın alma kararı üzerinde etkisi bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this master thesis, the effects of word-of-mouth communication on consumer purchasing decision in healthcare marketing is investigated. In this study based on the current literature, the concept, marketing mix and purchasing decision process of healthcare marketing, the concept, process, features, importance and types of word-of-mouth communication, the effect of word-of-mouth communication to the purchasing decision process and word-of-mouth communication in healthcare marketing have been analysed. In this context, in addition to the literature review, a 26 questioned survey with 174 valid participants has been conducted in order to measure the effect of word-of-mouth communication on consumer purchasing decision in healthcare marketing. According to the data gathered via this survey, there has been made evaluations on the thesis topic and the result that 5 hypothesis of the research developed for this study is accepted and there is effect of word-of-mouth communication on consumer purchasing decision in healthcare marketing has been reached.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effects of word-of-mouth communication on purchasing decision in healthcare marketing
dc.title.alternativeSağlık hizmetleri pazarlamasında ağızdan ağıza iletişimin satın alma kararına etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmWord of mouth communication
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmService marketing
dc.subject.ytmHealth services
dc.identifier.yokid10114165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443280
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineGenel İşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess