Show simple item record

dc.contributor.advisorSuher, Hasan Kemal
dc.contributor.authorBulut, Yakup
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:50Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593804
dc.description.abstractDeğişen tüketici davranışları ve yeni dönem pazarlama anlayışı ile birlikte medya planlama süreci artık izole bir fonksiyon olmaktan çıkıp, pazarlama iletişimi sürecinin etkin bir parçası haline gelmiştir. Bu yeni süreç ile medya planlama profesyonelleri geniş demografik özelliklere ve sınırsız yaşam tarzına sahip bu küçük parçalara bölünmüş kitlelere erişmek için, sayısı her geçen gün kontrolsüzce artan mecra çeşitliliği arasından en etkin mecrayı seçmek ile kalmayıp, bu yeni trend alışkanlıkları da özümseyip, potansiyel tüketiciye erişmede entegre bir iletişimin yaratıcısı olma sorumluluğunu da üstlenmek durumunda kalmaktadırlar. Tezin asıl amacı medya profesyonellerinin bu bağlamda ilgili hedef kitlelere hangi mecra karmaları ile eriştikleri ve aslında hangi mecra karmaları ile eriştiklerinde düşük maliyet ve yüksek erişim hedeflerine ulaşacaklarını araştırmaktır.Çalışmanın araştırma kısmı Nitel araştırma tekniği olan kolayda örneklem tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Üst düzey medya planlama profesyonelleri ile yapılan derinleşesine görüşme tekniği ile medya planlama profesyonellerinin pazarda bulunan ürün, hizmet ve servisler için hedef kitlenin medya tüketim alışkanlıklarını ve medya araçlarının kendi içlerindeki dinamiklerini göz önüne alarak literatür taramasında ileri sürülen unsurlarla ne derecede örtüştüğünün belirlenebilmesi ve Türkiye'deki durumun ortaya konulması sorunundan yola çıkılarak bu iki dinamiğin karşılaştırılarak nasıl bir strateji ile planlamaları gerçekleştirdiklerini incelemektir.
dc.description.abstractWith a new technology and with the new trend of consumer behaviour the marketing rules are changed as well. For strategical media planning just planning the media is not enough anymore. The planners consider the new trends and new consumer behaviours for being the part of effective integrated marketing communications. The aim of this thesis is to reach the right target audience with a right media mix and also wiht a lower cost and with effective reach rate.In the reseach method depth interview method is choosen fort he right inside of media professioal which came out in the depth interview. And then with those insides and literatüre are considered together for deciding the right and effective media mix.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleBütünleşik medya maksimizasyonu
dc.title.alternativeCross media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmTarget group
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid10107280
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457535
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess