Show simple item record

dc.contributor.advisorBilsel, Hande
dc.contributor.authorGabrali, Hande
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:18Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593664
dc.description.abstractBu yüksek lisans tez çalışmasının amacı, İçselleştirilmiş Homofobi'nin (İH) LGB bireylerin tüketim alışkanlıkları ve marka tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Bu ilişkiyi ortaya koyabilmek adına araştırma örneklemi 15-49 yaş aralığında 125 LGB birey oluşmaktadır. Çalışma grubunun 39'u (% 31.2) kadın, 86'sı (% 68.8) erkektir. Katılımcıların 31'i (% 24.8) kendisini lezbiyen, 74'ü (% 59.2) gey ve 20'si (% 16.0) biseksüel olarak tanımlamaktadır.Sonuç olarak bulgular İH, Sorunlardan kaçınma ve Rahatlama Unsuru Olarak Tüketim, Kimlik oluşturma ve Kendini İfade Unsuru Olarak Tüketim, Gösteriş ve Prestij Aracı olarak Tüketim, Grupla Bütünleşme Aracı Olarak Tüketimi anlamlı yordamakta ve İH arttıkça alt boyutlarda da artış gözlenmektedir. Kimlik oluşturma ve Kendini İfade Unsuru Olarak Tüketim, Gösteriş ve Prestij Aracı olarak Tüketim, Grupla Bütünleşme Aracı Olarak Tüketim ve İH düzeyi geylerde lezbiyenlerden anlamlı olarak daha yüksek tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this master thesis study is to show the relationship between the consumption habits of LGB individuals and brand attitudes of internalized homophobia (IH). In order to be able to demonstrate this relationship, the sample of the research is composed of 125 LGB individuals between the ages of 15-49. 39 (31.2%) of the study group were female and 86 (68.8%) were male. 31 (24.8%) of the participants described themselves as lesbian, 74 (59.2%) gay and 20 (16.0%) bisexual.As a result, the findings of the findings, Consumption as a symptom of avoidance of problems and relief as a matter of consumption, identity formation and self-expression as a consensus consumption, consumption as a show and prestige tool, consumption as a means of integration into a group increased significantly in the subscale and in the subscale. Consumption as Imagination, Self-Expression, Consumption as Impression and Prestige as a Means of Consumption, Consumption as a Means of Integration as a Group and IH levels were found to be significantly higher in gay men than in lesbians.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçselleştirilmiş homofobinin LGB bireylerin tüketim alışkanlıkları ve marka tutumuna etkisi
dc.title.alternativeConsumption habits of LGB individuals and brand attitudes of internalized homophobia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentReklamcılık ve Marka İletişimi Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand awareness
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmBrand comminication
dc.subject.ytmLesbian, Gay, Bisexsual, Transsexsual and Transgender
dc.subject.ytmHomophobia
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.identifier.yokid10135552
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473321
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess