dc.contributor.advisor | Güneş, Firdevs | |
dc.contributor.author | Şen, Şaban | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:41:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:41:18Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593660 | |
dc.description.abstract | Eğitim, bireylerin dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerilerini geliştirme sürecidir.Bu anlayış cezaevlerindeki eğitim için de söz konusudur. Eskiden eğitim denilincecezaevlerindeki düzeni sağlamaya katkı getirici eğitim anlaşılıyordu. Oysa günümüzdeeğitimle mahkûmların dil ve zihinsel becerilerini geliştirme, değer ve tutumlarınıdeğiştirerek topluma kazandırma ve geleceklerine yön verme üzerinde durulmaktadır.Mahkûmlara cezaevi sonrası iyi bir yaşam kurmaları için gerekli becerileri kazandırma,geliştirme ve toplumla bütünleşmesini sağlama çalışmalarına öncelik verilmektedir.Böylece mahkûmları hapsetme, cezalandırma, yalnızlaştırma, caydırma ve toplumdanuzaklaştırma anlayışından vazgeçilmektedir.Bu araştırmada Zonguldak Ceza infaz kurumundaki tutuklu ve hükümlülere verileneğitim faaliyetleri yaşam boyu öğrenme açısından değerlendirilmiştir. Hükümlü vetutuklulara sunulan eğitim faaliyetleri, temel eğitim, mesleki eğitim, dini eğitim, sosyal vekültürel etkinlikler, kütüphane ve kitaplık faaliyetleri olmak üzere beş başlık altındatoplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Beycuma, Devrek ve Karadeniz Ereğli Ceza İnfazKurumunda kalan 231 kişiden oluşmuştur. Araştırma sonunda hükümlülerin ' ''DiniEğitim '' faaliyetlerini diğer faaliyetlere göre daha yeterli buldukları ancak ''TemelEğitim'', ''Mesleki Eğitim, '' Sosyal Kültürel Faaliyetler'', Kütüphane ve Kitaplıkfaaliyetlerini kısmen yeterli buldukları ortaya çıkmıştır. Bu durum hükümlülerin toplumsalyaşama katılımlarını sağlayacak eğitim ve meslek edindirme kurslarının, günümüzihtiyaçları ve yaşam boyu öğrenme doğrultusunda yeniden düzenlenmesi gerektiğinigöstermiştir. Eğitim faaliyetlerine ilişkin hükümlülerin görüşleri, ceza infaz kurumunagiriş sayısı, yaş, medeni durum ve eğitim durumuna göre karşılaştırılmış ancak anlamlıfarklılıklar bulunamamıştır. Yaşam boyu öğrenmeyi geliştirmek için ceza infazkurumlarında daha farklı eğitim çalışmaları, araştırma ve projelerin yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ceza infaz kurumu, eğitim öğretim, topluma kazandırma, yaşamboyu öğrenme | |
dc.description.abstract | Education is a process that developing language,cognitive,social and emotionalskill of people.This conception is also valid for education in prisons.In the past,when it wassolid education it was understood that an education which is contributed to organize inprisons.Whereas,nowadays itis dwelled on developing of convicts language and cognitiveskills with education reintroducing them into the society and shaping their future bychanging manner and attitudes.It is prioritized that saving necessart skills,improvementreintroducing convict in to the society establish a better life after prison for convict.In thisway,it is abandoned that imprisonment,punishment,isolation, deterrance and remove fromsociety conception of convict.In this research,contribution of lifelong training activities,which is given toprisoners and convicts in Zonguldak penal institution, are handled.Educational activitiesoffered to prisoners and convicts are collected under five headings as basiceducation,vocational training ,religious education, social and cultural activities,librariesand library activities..Sample of the research consists of 231 person,who stays atBeycuma,Devrek and Karadeniz Ereğli penal institution.At the end of the research,it isfound that religious education activities are more sufficient than the others but; they foundthat basic education, vocational training,social and cultural activities and library andlibrary activities has emerged partially sufficient. This case has shown that training andvocational courses, which provides convicts participation in social life in the direction oflifelong learning ,should be rearranged according to today's economy.It is decided that theviews on educational activities does not differ between groups according to number ofentrance into penal institution,age,marital status or educational background.On this topic, ıtis suggested that more different training exercises, research and projects should be done.Keywords: Department Of Corrections, Education,Decarceration,Life LongLearning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ceza infaz kurumlarında verilen eğitim faaliyetlerinin yaşam boyu öğrenme açısından değerlendirilmesi: Zonguldak ili örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Socialize | |
dc.subject.ytm | Prisons | |
dc.subject.ytm | Education activities | |
dc.identifier.yokid | 10103439 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421722 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |