Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakulak, Arzu
dc.contributor.authorAydinoğlu, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:17Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593652
dc.description.abstractBu çalışma ile Pozitif Genç Gelişimi alanına farkındalığın arttırılması hedeflenmiştir. Okul dışı aktiviteler ve aktivite katılımı beraberinde genç gelişimine getirileri çalışılmıştır. Bu bağlamda gençlerde akademik başarı, mizah algısı, sosyal kaygı, bağ kurabilme ve öz güvene sahip olabilme gücü ve bunların okul dışı aktivitelere katılma ile ilişkileri incelenmiştir. Bunların yanı sıra sosyal kaygının özellikle ergenlik döneminde büyük önem taşıdığı gözlemlenmiştir. Sosyal kaygı tedavisi ile okul dışı aktiviteler arasında gözlemlenen ortak noktalardan dolayı birbirleri ile ilişkileri de sunulan çalışma beraberinde incelenmiştir. Sonuç olarak çalışma ile pozitif genç gelişiminin 232 orta okul öğrencisi ile Türk popülasyonunda incelenmesi hedeflenmiştir. Okul dışı aktivitelerin genç gelişimi üzerindeki pozitif etkileri düşünüldüğünde, okul dışında okul dışı aktivitelerin gençlerde öz güven, bağ kurabilme, akademik başarı ve sosyal kaygıyı yordaması beklenmiştir. Bunların yanı sıra mizah algısının bu ilişkiler arasında aracı bir rolünün olası beklenmiştir. Katılımcılardan sosyal kaygı, 5C (Pozitif Genç Gelişimi Ölçeği), mizah algısı gibi anketleri cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırma sonucu okul dışı aktivitenin sosyal kayı ve akademik başarıyı yordadığı görülmüştür. Mizah algısının aracı bir rolünün bulunmamasına karşın, hiyerarşik regresyon analizinde okul dışı aktivite ve mizahın dahil edildiği entegre modelin akademik başarı, öz güven ve bağ kurabilmeyi yordadığı görülmüştür. Bunun beraberinde sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe current study aims to increase our understanding about positive youth development field. After school activity and the bringing benefits on youth development was studied. In this regard, academic achievement, sense of humor, connection, confidence power among youth and its' relation to involving in an after school activity was examined. Apart from this the importance of social anxiety was perceived to signify during adolescence. Since there are some common points in treatment of social anxiety and after school activity, their interrelations was examined too. Therefore, the study aims to examine positive youth development among Turkish population with a sample of 232 middle school students. Considering the positive contributions of after school activity on youth development, it was expected that after school activity predict connection, confidence, academic achievement and social anxiety among youth. Besides, sense of humor was expected to mediate these relations. Participants asked to report various self-report questionnaires about social anxiety, Youth Development Scale 5C and sense of humor. Results suggest that after school activity predicts social anxiety and academic achievement. Although there were not seen mediatory role of humor, hierarchical regression analysis indicated integrated model with after school activity and humor predicts connection, confidence and achievement. Accordingly, results were discussed in light of the literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe relationship between after school activity and youth`s academic achievement, social anxiety, confidence and connection and the mediatory role of sense of humor
dc.title.alternativeOkul dışı aktivitelerle gençlerin akademik başarı, sosyal kaygı, öz güven ve bağ kurabilmeleri arasındaki ilişki ve bu ilişkide mizah algısının aracı rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10157130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473496
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess