Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Ali
dc.contributor.authorMakar, Emre
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:15Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593643
dc.description.abstractBu araştırmanın amacını; spor eğitimi gören öğrencilerin sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya toplam 453 (167 kadın, 286 erkek) Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Bu çalışmada sosyal becerinin belirlenmesinde sosyal beceri skalası kullanılırken, fiziksel benlik algısı skalası da fiziksel benlik algısının belirlenmesinde kullanılmıştır. Fiziksel aktivite düzeyinin belirlenmesinde ise fiziksel aktivite değerlendirme anketi kullanılmıştır. Spor eğitimi gören öğrencilerin sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde, Pearson Product Moment Correlation katsayısı kullanılmıştır. Kadın ve erkeklerden elde edilen sosyal beceri ile fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite değerleri arasında pozitif ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, çalışmadaki bulgular sosyal beceri ile fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeylerinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda eğitim gören erkek ve kadın öğrenciler için önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Sosyal beceri, fiziksel benlik algısı, fiziksel aktivite
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine of relationship between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. A total of 453 male and female (male=286, female=167) physical education students in Bartın University participated in this study voluntarily. In this study. Social skills evaluation scale were used for the determination of social skill and also physical self-perception profile scale were used for the determination of physical self-perception profile. The physical activity assessment questionnaire was used for the determination of physical activity level. Pearson Product Moment Correlation was used to determine the relationships between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. Results indicated significant positive correlations between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students. As a conclusion, the findings of the present study indicated that social skill, physical self-perceptions and physical activity level play a important role of male and female students in school of physical education and sports.Key Words: Social skill, physical self-perceptions, physical activity levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeDetermine of relationship between social skill, physical self-perceptions and physical activity level of sports education students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmPhysical self perception
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.identifier.yokid10135922
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454266
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess