Show simple item record

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorTurgut, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:14Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593633
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lisanslı sporcu lise öğrencilerinin sporda görev ve ego yönelimleri ile stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla araştırmaya 175 bayan, 125 bay toplam 300 sporcu katılmıştır. Araştırmaya katılan sporcuların stresle başa çıkma stratejilerini belirlemek için Gaudreau ve Blondin (2002) tarafından Kanada'da geliştirilen, Türkçe' ye uyarlama çalışması Arsan (2007) tarafından yapılan Sporda Stresle Başa Çıkma Stratejileri Envanteri (SSBÇSE) kullanılmıştır.Sporcuların stresle başa çıkma alt problemlerinden `hayal etme` puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı sonuçları bulunmuştur (t=2,05; p=0,041<0,05). Bayan sporcuların hayal etme puanları, bay sporculara göre daha yüksektir. Sporcuların stresle başa çıkma alt problemlerinden `çaba sarf etme` puan ortalamalarının yaş değişkenine göre anlamlı bulunmuştur (F=4,489; p=0,012<0.05). Sporcuların hayal etme, düşünce kontrolü, destek arama, gevşeme, mantıksal çözümleme, çekilme, zihinsel karmaşa, hoşa gitmeyen duyguların ifadesi puanları ortalamalarının yaş değişkenine göre sonuçları anlamlı bulunmazken (p>0.05), `sosyal geri çekilme` puan ortalamaları, spor dalı değişkenine göre anlamlı sonuçlar vermiştir (F=2,503; p=0,031<0,05). Spor dalı basketbol olan sporcuların atletizm olanlara göre sosyal geri çekilme puanları daha düşüktür. Stresle başa çıkmada sporcuların spor yaşı ile `çaba sarf etme` ve `sosyal geri çekilme` puanları arasında anlamlı sonuçlar çıkmıştır (F=2,696; p=0,031<0,05).Anahtar Kelimeler: Sporcu, Stres, Baş Etme
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between task and ego orientations on sport of licensed athlete high school students and strategies to coping with stress. For this purpose, research 175 female, 125 male total of 300 athletes participated. Coping With Stress Strategies in Sport Inventory, which was developed in Canada by Gaudreau and Blondin (2002) and adapted to Turkish by Arsan (2007), was used to determine the strategies for coping with stress.The athletes' mean scores of `imagination` were found to be significantly higher than those of the sub-dimension of coping with stress according to their gender [T=2,05; p=0,041<0,05]. Female athletes' imagination scores are higher than male athletes. The score of `effort` from the coping with stress sub-dimensions of the athletes was found to be significant according to the age of the averages [F=4,489; p=0,012<0.05].The athletes; The mean scores of `social withdrawal` gave meaningful results compared to the variables of sport [F=2,503; p=0,031<0,05], while the results of age, imagination, thought control, support search, relaxation, logical analysis, withdrawal, mental confusion and mean scores of unpleasant emotions were not significant (p>0.05). Sports athletes with basketball are less scores social withdrawal than those with athletics.Significant results were found between sports age and `effort` and `social withdrawal` scores in coping with stress [F=2,696; p=0,031<0,05].KeyWords: Sportsman , Stress, Copingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretimde öğrenim gören karatecilerin stresle başa çıkma yollarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of secondary education studying karateka of stress coping
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKarate
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSportsmen students
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmCoping with stress
dc.identifier.yokid10130529
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448243
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess