Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkuş, Taner
dc.contributor.authorAydin, Recep
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:10Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593605
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; beden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim ve öğretim gören öğrencilerin liderlik özelliklerinin çeşitli değişkenler eşliğinde incelenmesidir. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Türkiye'nin çeşitli coğrafi bölgelerindeki üniversitelerde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği, Antrenörlük Eğitimi ve Rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrencilerin liderlik düzeyleri üzerinde etkili olabileceği düşünülen bazı faktörler ele alınmıştır. Bartın Üniversitesi BESYO, Fırat Üniversitesi BESYO, Erciyes Üniversitesi BESYO, Adıyaman Üniversitesi BESYO, Çukurova Üniversitesi BESYO, Celal Bayar Üniversitesi BESYO örneklem grubundaki üniversitelerdir. Toplam 712 erkek ve 386 kadın öğrenci çalışmaya katılmıştır. Çalışmada, Liderlik Ölçeği; Bolman ve Deal (1991) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlanması Dereli (2003) tarafından yapılan Liderlik Yönelim ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin liderlik özelliklerine bakıldığında, cinsiyet değişkeni üzerinde İnsan kaynakları çerçevesi alt boyutunda anlamlı bir fark bulunmuştur (p=0,023). Bunun yanında Liderlik yönelim ölçeğinin `kişiyi en iyi tanımlayan ifadeler` kısmında `insanların bende fark ettiği en önemli özellik` ifadesinde (p=0,000) ortalama değerlere bakıldığında ayırt edilebilir düzeyde anlamlılık bulunmuştur. `beni tanımlamanın en iyi yolu` ifadesinde (p=0,004) düzeyinde anlamlılık bulunurken, `en iyi şu şekilde tanımlanırım` ifadesinde (p=0,041) düzeyinde anlamlılık sınırına yakın olan farklılık tespit edilmiştir (p>0,05). Yaptığınız spor (bireysel veya takım) ve aktif sporcu olma durumlarında herhangi bir anlamlılık düzeyi bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Spor, Beden Eğitimi ve Spor, Öğrenci.
dc.description.abstractTThe aim of this study, examınatıon of leadershıp skılls dealing with individual and team sports of students studyıng at schools of physıcal educatıon and sports accompanied by a variety of variables. In the academic year of 2015-2016, students studying in departments of Physical Education and Sports Teacher, Sports Management, Coaching Education and Recreation of some factors may be effective on the leadership level of the students were discussed. The School of Physical Education and Sport Bartin University, The School of Physical Education and Sport Firat University, The School of Physical Education and Sport Erciyes University, The School of Physical Education and Sport Adiyaman University, The School of Physical Education and Sport Cukurova University, The School of Physical Education and Sport Celal Bayar University constitute the sample group. Totally, 712 male and 386 female students participated in the study. In the study, Leadership Scale; developed by Lee G. Bolman and Terrence TE. Deal (1991), adapting to Turkish made by Dereli (2003), Leadership Tendency Scale was used. In the results of the study, when the students studying at the school of physical education and sport leadership traits examined, a significant difference was found on gender variable at sub-dimension human resources frame (p=0.023). Besides, leadership scale of `one best describes the phrase` section in the `most important feature I noticed that people` were found (p=0.000) when the average values examined significance distinguishably was found. While was found significance at the level of (p=0.004) in the expression of `The best way for me to define`, the difference near the border of significance were identified at the level of (p=0,041) in the expression of `i am defined the best with this way` (p>0,05). There was no significance level in case of the sport done (individual or team) and being active athletes.Keywords: Leadership, Sport, Physical Education and Sports, Studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim gören bireysel ve takım sporlarıyla uğraşan öğrencilerin liderlik özelliklerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of leadership skills dealing with i̇ndividual and team sports of students studying at schools of physical education and sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmSportsmen students
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10113939
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440787
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess