Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüz, Murat
dc.contributor.authorOdabaş, Cansu
dc.date.accessioned2021-05-07T07:41:10Z
dc.date.available2021-05-07T07:41:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593601
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Entegre Engelli Sporcu Birimi'nde uygulanan düzenli spor eğitiminin otizmli çocukların bireysel becerilerinin (motor yeterlilik) gelişimdeki etkilerini incelemektir.Bu çalışmanın örneklemi otizmli 12 erkek çocuktan oluşmaktadır. Bu çocuklara 13 haftalık süreyle, haftada 3 gün 1'er saat olmak üzere, koşma hızı ve çeviklik, denge, koordinasyon, kuvvet çalışmalarına yönelik egzersiz programları uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, katılımcılara egzersiz programlarına dahil olmadan önce ve dahil olduktan sonra uygulanan ön ve son test sonuçlarının Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik (BOT-2) testi parametreleri aracılığı ile analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Ön test ve son test verilerinin istatistiksel olarak karşılaştırılması sonuçlarına göre, kaba motor seviyeleri (koşma hızı ve çeviklik, denge, koordinasyon, kuvvet) anlamlı bir fark olduğu görülmüş olup, eğitimin gelişimi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.Sonuç olarak, otizmli çocuklara uygulanan düzenli spor eğitiminin fiziksel özelliklerinin gelişimini arttırdığı saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Otizm, otizm ve spor, temel spor eğitimi, fiziksel gelişim
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of sport education regularly implemented at Integrated Disabled Athlete Department on autistic children's adolescence development of individual abilities as motor qualifications.The sampling of this study is composed of 12 boys with autism which practiced physical education programs about speed of running and agility, balance, coordination, force 13 weeks. They were educated one hour in a day, and in total three days in a week. In order to analyze the result of that education program, both pre and after tests technics and particularly Bruininks-Oseretsky Motor Proficiency Test (BOT-2) were implemented. The result of pre and after tests showed that there is a significant difference between motor levels (speed of running and agility, balance, coordination, and force). This result was interpreted as there is positive effect on physical education on sampling.As a result, the regular sports training to children with autism were found to promote the development of physical properties.Key words: autism, basic sport education, physical developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEğitilebilir otizmli çocuklarda düzenli spor eğitiminin bireysel beceriler üzerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamine the effects on invidiual skills of children with autism in regular sports training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAutistic children
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical development
dc.identifier.yokid10120879
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440788
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess