dc.contributor.advisor | Uslu, Serdar | |
dc.contributor.author | Turgut, Cüneyt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:41:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:41:08Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593589 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretimde Öğrenim Gören Erkek Hentbolcu Öğrencilere Yapılan 8 Haftalık Pliometrik Antrenmanın Sporcuların Çeşitli Fiziksel Ve Fizyolojik Parametreleri Üzerine EtkisiCüneyt TURGUT Bartın ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Serdar USLUBartın-2017, Sayfa: XIII+101Bu çalışmanın amacı, 8 haftalık pliometrik antrenmanların, hentbol spor geçmişi olan 15- 18 yaş grubu ortaöğretim öğrencisi erkek hentbol oyuncularının anaerobik güç, denge ve sprint performansı üzerine olan etkilerini araştırmaktır. Çalışmaya 15-18 yaşları arasında toplam 40 hentbol oyuncusu dâhil edildi. Hentbol oyuncuları deney (n=20, yaş:16,2) ve kontrol (n=20, yaş: 16,3) grubu olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubuna sekiz haftalık, haftada 3 gün pliometrik antrenman programı hentbol antrenmanı ile birlikte uygulanmıştır. Kontrol grubu ise düzenli bir şekilde hentbol antrenmanlarına devam etmiştir. Her iki gruba da yapılan çalışmanın bir hafta öncesi ve sonrasında yaş, boy, kilo, dikey sıçrama, anaerobik güç, denge ve 30 metre sprint testi ölçümleri yapıldı. Denge ölçümü için flamingo denge testi yapıldı. Anaerobik güç için ise Wintage testi uygulandı. Verilerin istatistiksel analizi; Normallik sınaması için uygulanan Shapiro-Wilk testi sonucunda non-parametrik testlerin kullanılmasına karar verilmiştir. Grupların ön ve son testlerinin karşılaştırılmasında Wilcoxon testi, ikili grupların karşılaştırılmasında Mann- Whitney U testi uygulandı. İstatistiksel sonuçlar %95 güven aralığında ve p<0.05 anlamlılık düzeylerinde değerlendirildi. Sonuç olarak; grupların ön test ve son test ölçümleri arasında; anaerobik güç, denge ve sprint değerlerinde p<0.05 düzeyinde anlamlılık saptanmıştır. Deney grubunun ön testi ve son testi karşılaştırıldığında anaerobik güç, denge ve sprint ölçümlerinde p<0.05 düzeyinde istatistiksel açıdan anlamlılık tespit edilmiştir. Kontrol grubunun anaerobik güç ve denge ölçümlerinde ön test ve son testleri arasında istatistiksel olarak anlamlılık saptanmamıştır (p>0.05). 15-18 yaş grubu erkek hentbol oyuncularına uygulanan 8 haftalık ve haftada 3 antrenman uygulaması yapılan pliometrik antrenmanların anaerobik güç, denge ve sprint performansı üzerine olumlu etkileri olduğu düşünülebilir.Anahtar Kelimeler: Hentbol, Pliometrik Antrenman, Anaerobik Güç, Denge | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to search the effects of 8 weeks plyometric trainings, the handball players in secondry education had already been trained for handball sport history aged 15 - 18, whose anaerobic, strength, balance and sprint performance. 40 MaleHandball players aged 15 - 18 were included into this workout. The Male Handball players were divided into two groups as a control (n:20, aged 16,2) and experimental (n: 20, aged 16,3). The experimantal group practised plyometric and handball training together during 8 weeks. But the control group only continued to perform the handball training regularlyFor both group, one week earlier and after training, the anerobic power, balance and 30 metre sprint tests were done. The Flamingo Balance Test was done for the balance measurement. The Wintage Test was carried out for the anerobic power test. The analysis of the results show that non parametric test would be available as a rusult of the shapire wilk test which was performed for Normality test, Wilcoxon test was used for comparing pro and post tests of both groups. Man- Whitney U test was used for the paired groups. The data ; %95 between Confidence interval and is estimated on the level of p < 0.05. As a result, between the measurements of pre and post tests of the groups, p<0, 05 meaningfulness level was found out regarding the anerobic power balance and sprint tests. When the pre and post of the experimental group was compared, the meaningfulness was found out on anaerobic power, balance and sprint measurements at level of p < 0, 05 in statistics The meaningfulness was not found out the pro and post tests on the measurement of the control group's anerobic power and balance data (p<0, 05) in statics. The pliometric training might be thought in positive effects regarding performed anaerobic power, balance and sprint exercises, the handball players aged 15 -18, who had been training for 8 weeks and three times a week.KeyWords: Handball, Plyometrics Training, Anaerobic Power, Balance | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde öğrenim gören erkek hentbolcu öğrencilere yapılan 8 haftalık pliometrik antrenmanın sporcuların çeşitli fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of 8-week pliometric training on the various physical and physiological parameters of the sportsmen in male secondary school students learned in secondary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.subject.ytm | Handball | |
dc.subject.ytm | Handball players | |
dc.subject.ytm | Physiological parameters | |
dc.subject.ytm | Plyometric training | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Physiological parameters | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.identifier.yokid | 10167113 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481243 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı | |