Beden eğitimi ve spor öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Uslu, Serdar | |
dc.contributor.author | Erdem, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:41:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:41:06Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-10-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593569 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının belirlenmesi ve öğretmen adaylarının demografik özelliklerine göre tutumları arasında anlamlı farklılık olma durumunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu bağlamda yapılan araştırma tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz bölgesinde bulunan üniversitelerde beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma evreni olarak bu bölgedeki beş üniversitede öğrenim gören 335 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem olarak çalışma evreninin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Ancak veri toplama aracını doldurarak araştırmaya katılan 280 öğretmen adayı bulunmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan ölçeğin öğretmen adaylarına uygulanması sonucu elde edilen güvenirlik katsayısı 0,83 ile yüksek düzeyde güvenilir olduğu görülmektedir. Araştırmada kadın öğretmen adaylarının, erkek öğretmen adaylarına göre tutum düzeylerinin daha yüksek olduğu fakat cinsiyete göre anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anadolu fen lisesi mezunu olan öğretmen adaylarının düz lise mezunu olan öğretmen adaylarına göre tutumlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının demografik özeliklerine göre öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the attitudes of the prospective physical education and sport teachers to the teaching profession and the meaningful difference between their attitudes according to their demographic characteristics. This study has a screening model. The participants include the physical education and sport teachers in universities located in the Western Black Sea region during the academic year 2017-2018. From 335 prospective teachers who study at five universities in this region, 280 teacher candidates participated in the survey by filling out the data collection tool. In the scope of the research, Attitude towards Teaching Profession Scale was used as data collection tool. As a results of the reliability studies of the scale in the participants of this study, it is seen that the reliability coefficient of the scale is .83. The results of the study show that female teacher candidates' attitudes were higher than male teachers' candidates but it was found that there was no significant difference according to sex. Anatolian high school graduates have higher attitudes than the high school graduates. It is concluded that there is no significant difference between the attitudes of the prospective teachers towards the teaching profession according to their demographic characteristics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the attitudes of the senior class of physical education and sport pre-service teachers towards the teaching profession | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Organizational mindfulness | |
dc.subject.ytm | Occupational interest | |
dc.subject.ytm | Physical education and sport faculty | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10167045 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481252 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |