16 haftalık spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Cengiz, Recep | |
dc.contributor.author | Elaltunkara, Cahide | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:41:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:41:03Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593546 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisinin araştırılmasıdır.Araştırmaya 13 otizmli çocuk katılmıştır. Otizmli çocukların spor eğitimi almadan önceki temel motor becerileri ve 16 haftalık spor eğitimi aldıktan sonraki temel motor becerileri arasındaki fark ortaya çıkarılmak istenmiştir.Deney modelli çalışmada spor eğitimi öncesi ve spor eğitimi sonrası değerler karşılaştırılmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesi SPSS 20.0 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Test Bataryası ile denge, ince ve kaba motor gelişimi, yaşam becerileri ve öz bakım test verileri grup içi değişimler için non-parametrik Wilcoxon testi kullanılmıştır. Karşılaştırmalar için anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 değeriseçilmiştir.Sonuç olarak; araştırmadaki bulgulara dayanarak temel motor becerisinde yetersiz kalan otistik çocukların 16 hafta yapılan spor eğitimi sonucunda temel motor becerisi gelişimlerinde olumlu bir gelişme olduğu görülmüştür. Öğrenilen becerilerin, günlük hayatta genellemesiyle otizmli bireylerin yaşamsal standartlarını olumlu yönde etkilemektedir.Anahtar KelimeOtizm, temel motor beceri, spor eğitimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this research: investigating the effects of sports training on autistic children's physicalabilities 13 autistic children has participated to the research. We have tried to bring to light the differences between the autistic children's abilities before the 16 week sport training and the after the 16 week sport training.The statistical evaluation of data was carried out by the usage of SPSS 20.0 statistical package program. The balance, thin and rough motor development with test battery, life experiences and self-maintanence tests were executed by non-parametric Wilcoxon test. The meaningness level for comparisons were chosen as p<0.05 value.Consequently: depending on theresults of the research, the autistic children who have inadequate physicalabilities have Show edobservable positive improvement sthroughoutin this 16 week sports training. These obtained physicalim provements has affected these autistic children's daily life positively. Forinstance obtaining stabilizationability is fundamental for self reliance in addition to the that most of the Daily activities aredepended on stabilization ability. Even in order to walk stabilization is required. Obtainedvitalabilities such as dressingclo thes, shoese tcareal so fundamental for self relianceand it provides convenience in daily life.KeywordsAutism, physicalabilities, sporttraining | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 16 haftalık spor eğitiminin otizmli çocuklarda temel motor becerileri üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of 16 week sports training on autistic child children's physicalabilities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Basic skills | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Autistic children | |
dc.identifier.yokid | 10165662 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481251 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |