Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Mutlu
dc.contributor.authorYönal, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:57Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593498
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında, ilkokul 4.sınıfa devam eden öğrencilere dart sporu uygulaması yoluyla verilen eğitimin, öğrencilerin dört işlem problem kurma ve çözme becerilerinin gelişimine etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla 15'er öğrenciden oluşan iki grup belirlenmiştir. Birinci grup olan deney grubuna ve ikinci grup olan kontrol grubuna ilk aşamada dört işlem becerisini ölçen bir başarı testi uygulanmıştır. Ön uygulamadan sonra deney grubuna haftada 40 dakika toplamda 12 hafta süreyle dart sporu uygulaması yapılmıştır ve kontrol grubunda yer alan öğrenciler ise normal öğrenimlerine devam etmiştir. Dört haftanın sonunda her iki grupta yer alan öğrencilere dört işlem becerisini ölçen başarı testi tekrar uygulanarak, son uygulama yapılmıştır. Araştırmanın modeli olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, dart sporu uygulaması yapılan deney grubunun, dört işlem problem kurma ve çözme becerisinde daha fazla gelişim sağladığı bulunmuştur. Bu bulgular ışığında, ilkokullarda dart sporu gibi sportif uygulamaların yaygınlaştırılması ve bireysel sporların dört işlem problem kurma ve çözme üzerindeki etkilerinin karşılaştırmalı olarak araştırılmasına dair öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Dart, Problem kurma, Problem çözme, Dört işlem
dc.description.abstractgiven by darts sports application to the students who continue to primary school 4th grade has an effect on the development of four operation problem building and solving skills. In the context of this purpose, two groups which consist of fifteen students were identified. An achievement test that measures four operation skills was applied to the first group, which is the experimental group, and for the second group, which is the control group in the first stage. After the pre-treatment, darts sport practice was applied for a total of 40 minutes per week for 12 weeks in the experimental group and the students in the control group continued their normal education. At the end of four weeks, the students who participated in both groups were applied the achievement test second time. Experimental pattern model with pre-test and post-test control group was used as the model of the research. As a result of the research, it was found that the experimental group who was applied darts sports improved their ability to developing and solving four operation problems more than the control group. In the light of these findings, proposals such as dissemination of sportive practices like darts sport in primary schools and comparative investigation of the effects of individual sports on development and solving of four operation problem were given.Key Words: Darts, Problem development, Problem solving, Four operationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİlkokul 4.sınıf öğrencilerinde dart sporu uygulamasının dört işlem becerisi üzerinde etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the effect of darts sports' practice on the 4th grade primary school students' ability of the four operation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-09
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmDart
dc.subject.ytmSubtraction
dc.subject.ytmDivision operations
dc.subject.ytmMultiplication
dc.subject.ytmAct of summing
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmProblem posing
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid10184007
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491282
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess