Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Fatma
dc.contributor.authorSağ, Çağrinur
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:53Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593460
dc.description.abstractSomut olmayan kültürel miras; toplulukların, grupların ve kimi durumlarda bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin araçlar, gereçler ve kültürel mekânlar anlamına gelmektedir. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersinde somut olmayan kültürel miras eğitimine yönelik etkinlik temelli uygulamaların etkilerini incelemektir. Sosyal bilgiler dersi kapsamında 4. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen somut olmayan kültürel miras eğitimine ilişkin bu uygulamalı çalışmada eylem araştırması yönteminin kullanılması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Karabük Safranbolu İlçesi'ndeki bir ilkokulun 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Anket, görüşme, gözlem, öz değerlendirme ve günlük veri toplama araçlarının kullanıldığı araştırma için, etkinlik temelli bir eylem planı hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Etkinlik temelli eylem planı uygulama sonucunda, 4. sınıf öğrencilerinde somut olmayan kültürel mirasa ilişkin önemli bir farkındalık oluştuğu, öğrencilerin somut olmayan kültürel miras ögelerini tanıma, tanıtma, tanımlama, örnekler vererek açıklama yönünde başarılı oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin beyin fırtınası, zihin haritası, sergi, sözlü tarih, gezi çalışmalarından keyif aldıkları ve bu çalışmaların öğrenme süreçlerine önemli katkıda bulunduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonunda, eğitimcilere örnek olarak sunulabilecek uygulamalı kültürel miras eğitimine yönelik farklı çalışmalar yapılması gibi öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIntangible cultural heritage means practices, representations, tellings, information, skills, instruments and cultural places that communities, groups and sometimes individuals describe as one part of their cultural heritage. The purpose of this research is study effects of activity based practices on intangible cultural heritage in social studies class. In the context of social studies class, in this practical study about intangible cultural heritage teaching, activity research method is preferred to be used. The study group of this research is 4th grade students in a primary school in Safranbolu, Karabük. For this study in which survey, interview, observation, self assesment and daily data collection instruments are used, an activity based course of action was prepared and implemented. Data of this research was analyzed through descriptive analysis. At the end of activity based course of action practice, for the 4th grade students important awareness on intangible cultural heritage developed, it was understood that they succeded in familiarizing, introducing , describing intangible cultural heritage elements and explaining through examples. It was concluded that students enjoyed brain storming, mind map, demonstration, oral history and those contributed to students' learning process importantly. At the end of the research some suggestions were provided such as different actions on applied cultural heritage education which can be presented to trainers should be taken.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul sosyal bilgiler dersinde somut olmayan kültürel miras eğitimine yönelik etkinlik temelli bir eylem araştırması
dc.title.alternativeAn action research based on activities on intangible cultural heritage education in primary school social studies class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-07
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmIntangible cultural heritage
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmAction research
dc.identifier.yokid10201620
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid523985
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess