Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, Harun
dc.contributor.authorAkdeniz, Cansu
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:41Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-05-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593358
dc.description.abstractYaratıcı drama, öğrencilerin kendi oyunlarını üretmeleri ve hayal gücüyle harmanlayıp ürettikleri bu ürünü özgürce sergilemeleri anlamına gelmektedir. Yaratıcı drama sürecinde öğrencilerin kendi metinlerini kendilerinin oluşturmasından, bu anlamda hayal güçlerini kullanmalarından söz edilmiştir. Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama uygulamalarının hayal gücüne etkisini incelemektir. Sosyal bilgiler dersi kapsamında 2017-2018 eğitim öğretim yılında 6. Sınıf ile gerçekleştirilen `Güç, Yönetim ve Toplum` öğrenme alanına ilişkin bu uygulamalı çalışmada eylem araştırması yönteminin kullanılması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Üsküdar İlçesi'ndeki özel bir ortaokulun 6. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Ön değerlendirme-son değerlendirme, gözlem, öz değerlendirme, rubrik, günlük, çiz-anlat veri toplama araçlarının kullanıldığı araştırma için ders etkinlik planı hazırlanmıştır. Uygulanan ders etkinlik planı sonucunda öğrencilerin yaratıcı drama yöntemiyle aktarılan derste hayal güçlerini kullandıklarını, öğrenmeyi gerçekleştirdikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler dersi, Yaratıcı drama, Hayal gücü, Etkinlik, Eylem araştırması.
dc.description.abstractCreative drama meansthatstudents can freely produce their own games and display this product they produce. In the process of creative drama, it is mentioned that students create their own texts and use their imagination in this sense. The purpose of this research; to examine the effects of creative drama practices on imagination in socialstudies. Within the scope of social studies course, it is preferred to use the action research method in this applied study related to the eylem Power, Management and Society alan learning area realized with the 6th Grade. The study group consisted of 6th grade students from a private secondary school in Üsküdar, İstanbul. Pre-evaluation - final evaluation, observation, self-evaluation, rubric, daily, line-up data collection tools used for research; courseactivity plan was prepared. As a result of thelessonactivity plan, it was seen that the students used their imagination in the course which was transferred by the creative drama method and they realized the learning.Keywords:Social Studies course, Creative drama, Imagination, Activity, Action research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin hayal gücüne yönelik bir eylem araştırması
dc.title.alternativeAn action research on the imagination of creative drama method in social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-04
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmImagination
dc.identifier.yokid10280309
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573551
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess