Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, Harun
dc.contributor.authorSugeçti, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:40Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593349
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme gerçekleştirmektir. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Bartın ilinde 5 farklı okulda öğrenim gören öğrenci velileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, velilere uygulanan anket ve görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada hem nitel hem de nicel yöntemlerin kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde ANOVA ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ailelerin eğitim sürecine katılımının cinsiyet, eğitim durumu ve meslek değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin eğitim sürecine; veli toplantılarına ve okuldaki etkinliklere katılarak, çocuğun çalışmalarını kontrol ederek ve okulda yaptığı etkinlikler hakkında konuşarak katkı sağladığı belirlenmiştir. Ailelerin eğitim sürecine katılımını engelleyen etmenleri; çocuğun ödevlerine yardımcı olmakta zorlanma, ders içeriklerinin zor olması, okulun eve uzak olması, iletişim probleminin yaşanması, insanlarla iletişim kurmakta zorlanma ve kendilerini ifade edememe şeklinde açıkladıkları ortaya çıkmıştır. Ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına etkisi hakkında, aile desteğinin önemli olduğu, anne-baba ve çocukların ortak paylaşımda bulunması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ailelerin ekonomik durumunun öğrenci başarısı üzerine etkili olduğu ve ekonomik durumu iyi olan ailelerin çocuklarının daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Aile, yaşam boyu öğrenme, aile katılımı, öğrenci başarısı
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the contribution of the participation of families in the education process to the achievement of students in the framework of lifelong learning. The research was carried out with the parents of students from 5 different schools in Bartın in the 2015-2016 academic year. Data were collected through questionnaire and interview form applied to parents.. In the research, a mixed method using both qualitative and quantitive methods was used. ANOVA and Mann Whitney U tests were used to analyze the quantitative data. In the analysis of qualitative data, the data obtained as a result of the interviews were evaluated with descriptive analysis method. As a result of the study, the participation of the parents in the education process did not show a significant difference according to gender, educational status and professional variables. It was obtained that the parents mostly contribute to the education process in the school by attending the parents' meeting and activities at the school and by controlling the activities in the school. It was also obtained that the parents explained the factors preventing them from participating in the training process, as the difficulty in helping the children with their homework, the difficult course content, the distance between school and home , having the communication problem and being unable to express themselves It is concluded that it is a must to have a family support and a commen share between parents and children in the process of parents' participating in the training process' effect on the student success,In the research it is obtained that the children raised in wealthy families are more successful than others.Keywords: Family, lifelong learning, family participation, student success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaşam boyu öğrenme çerçevesinde ilkokulda ailelerin eğitim sürecine katılımının öğrenci başarısına katkısına yönelik bir inceleme
dc.title.alternativeA study on the contribution of the participation of parents in the education process of the student success in the framework of lifelong learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-29
dc.contributor.departmentYaşam Boyu Öğrenme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmFamily participation
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmParents education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10274745
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573135
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineYaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess