Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Çetin
dc.contributor.authorGevrek Özden, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:39Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593345
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı uygulamadaki güncellenen İngilizce öğretim programını `Eisner'ın Eğitsel Eleştiri Modeli` kapsamında değerlendirmektir. Bu araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Bartın ilinde16 farklı okuldaki 16 İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğretmenlere uygulanan görüşme formu ile elde edilmiştir. Bu araştırma, durum çalışması ile hazırlanmış nitel bir çalışmadır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, Eisner'ın eğitsel eleştiri modelinde yer alan `betimleme`, `yorumlama`, `değerlendirme` ve `temalaştırma` boyutları temele alınarak 4 ayrı grupta sunulmuştur.Araştırmanın sonunda bulgular 8 farklı alt kategoriye ayrılmıştır.Buna göre; programın uygulayıcısı olan öğretmenlerin program değişikliğini olumlu bulduğu, kazanımların yeterli olduğunu düşündükleri, okul dışında desteklenme koşuluyla basit iletişim kurabilmenin mümkün olduğunu söyledikleri, program içeriğini güncel buldukları, ders saatinin az olduğunu düşündükleri, yöntem-teknik ve materyallerin etkili kullanıldığını vurguladıkları, ölçme-değerlendirmenin programa uygun olmadığını söyledikleri, kitap ve etkinliklerin program için yeterli olmadığını ifade ettikleri ortaya çıkmıştır.İngilizce öğretmenlerinin güncellenen programın tamamına yönelik düşüncelerinin genelde olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Edinilen bulgulara göre; haftalık İngilizce ders saatleri arttırılması önerilmektedir. Çalışma nitel bir araştırmadır. Bu yüzden nicel çalışmaların sonuçlarıyla desteklenirse daha sağlıklı sonuç ve kararlara ulaşmanın mümkün olacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Dil öğretimi, İngilizce öğretim programı, program değerlendirme, Eisner Eğitsel Eleştiri Modeli, 2. Sınıf İngilizce dersi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the updated 2nd grade English curriculum according to Eisner's educational criticism model. The research was carried out with 16 English teachers in 16 different schools during the 2018-2019 academic year. Data were collected by means of interview forms applied to teachers. The research is a qualitative study patterned by case study. In the analysis of data, descriptive analysis method was used. The findings of the study were presented in four different groups based on `description`, `interpretation`, `evaluation` and `thematics` dimensions which are in Eisner's educational model.As a result of the research, findings were categorized 8 different subcategories. Accordingly, it was obtained that teachers thought that the program was favorable, learning outcomes were sufficient, elementary communication was possible only if supported by out of school education, the theme of program was up to date, the period of subject was inadequate, method-technique and materials were used effectively, assessment and evaluation wasn't appropriate to program, course book and activities weren't adequate. It was concluded that the thoughts of English teachers about the whole program were favorable in general.According to findings, it is suggested that weekly English course hours should be increased. This is a qualitative research so it is thought that if it is supported by the findings of quantitative researches, it will be possible to approach better results and decisions.Keywords: Language teaching, English curriculum, curriculum evaluation, Eisner Educational Criticism Model, 2nd grade English lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGüncellenen 2. sınıf İngilizce öğretim programının Eisner`in Eğitsel Eleştiri Modeline göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of updated 2nd grade English curriculum according to Eisner's Educational Criticism Model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational science
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10279712
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585796
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess