Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorAdiyaman, Arif
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:31Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593280
dc.description.abstractBilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) sürekli gelişmesi, hayatın her alanında bireylerin de bu gelişime ayak uydurmasını zorunlu hale getirmekte ve hayat boyu öğrenmenin önemi ortaya çıkmaktadır. Bu noktada geleneksel eğitim ve öğretimin yeterli olamaması yeni anlayışların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. E-öğrenme bu anlayışlardan birisi olup, bilginin ucuz ve hızlı bir şekilde iletilmesini sağlamaktadır. Üniversitelerde görev yapan öğretim elamanlarının da yaşanılan çağın gereklerine ve öğrenenlerin ihtiyaçlarına göre öğrenme ortamları oluşturmaları, e-öğrenme sürecini, teknik yapısını, içeriğini bilmesi ve bunu yetkin bir şekilde kullanabilmesi, yani e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının yeterli olması büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluk yapılarını farklı değişkenler kapsamında incelemektir. Tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Bartın Üniversitesi'nde 2019-2020 eğitim- öğretim yılında görev yapan öğretim elamanları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri `Kişisel Bilgiler Formundan` ve `Öğretim elemanlarının E-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Ölçeğinden` elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada verilerinin değerlendirilmesinde kategorik değişkenler için frekans dağılımı, sayısal veriler için de tanımlayıcı istatistikler verilmiştir. İki grup arasında fark olup olmadığına bağımsız örneklem t testi ile ikiden fazla grup arasında fark olup olmadığına ise One Way ANOVA ile bakılmıştır. Karşılaştırmalar sonucunda varyans homojenliği için Levene testi yapılmış ve varyans homojenliğini sağlayan gruplarda farkın kaynağını tespit etmek için Bonferroni, sağlamayan gruplar için ise Tamhane's T2 kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni kapsamında erkek öğretim görevlilerinin BİT kullanım öz yeterliği ve e-öğrenmede kendine güvenleri daha yüksektir. 24-31 yaşındakilerin e-öğrenmeye yönelik eğitim ihtiyacının 48 yaş ve üzerindekilere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Eğitim Fakültesindeki öğretim elemanları, Edebiyat Fakültesindekilere göre e-öğrenmeye daha hazırdır. E-öğrenmeye hazır bulunuşlukta, akademik unvanın ve eğitim düzeyinin herhangi bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İnternete erişimde, dizüstü bilgisayar kullanan öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı öz yeterliği, masaüstü bilgisayar kullananlara göre daha yüksektir. E-öğrenme etkinliklerinde dizüstü bilgisayar kullananların öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluğu, masaüstü bilgisayar kullananlara göre daha yüksektir. Bilgisayar ve internet kullanma becerilerini geliştirme durumlarında, başkalarının yardımı ile geliştirenlerin e-öğrenmeye yönelik eğitim ihtiyacı, üniversitedeki dersler ile geliştirenlere göre daha yüksektir. Bu sonuçlara yönelik olarak öğretim elemanlarına e-öğrenme süreçleriyle ilgili eğitimler düzenlenmesi ve mevcut olan ya da bu eğitimlerle kazanılacak olan bilgi ve becerilerin üst düzeyde kullanılabilmesi için gerekli olan donanım, teknik ve alt yapı desteği sağlanması önerilebilir. Böylece öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır olmaları mümkün olabilir.Anahtar Kelimeler: Hayat boyu öğrenme, Öğretim elamanları, E-öğrenme, E-öğrenmeye hazır bulunuşluk
dc.description.abstractThe permanent development of Information and Communication Technologies (ICT) necessitates individuals to keep up with this development in every field of life and the importance of lifelong learning becomes apparent. At this point, the inadequate traditional education and training conduce to new understandings. E-learning is one of these understandings and provides information to be transmitted in a cheap and fast way. It is very important that the academic staff working at the universities create learning environments according to the requirements of the current age and the needs of the learners, know the e-learning process, technical structure, content and be able to use it competently, that is, their readiness for e-learning is sufficient. The aim of this study is to investigate the e-learning readiness structures of the instructors working at Bartın University within the scope of different variables. The working group of this research which is carried out with the screening model is the academic staff working in Bartın University in the 2019-2020 academic years. The data of the research were obtained from the `Personal Information Form` and the `E-learning Readiness Scale of Academic Staff`. SPSS 23.0 package program was used in the analysis of the data. In the evaluation of the data in the study, frequency distribution for categorical variables and descriptive statistics for numerical data are given. Whether there is a difference between the two groups and independent sample t test and whether there is a difference between more than two groups was examined with One Way ANOVA. As a result of comparisons, Levene test was performed for variance homogeneity and Bonferroni was used to determine the source of the difference in the groups providing variance homogeneity, and Tamhane's T2 for groups that did not. According to the findings, it was determined that the level of readiness of the academic staff for e-learning is at a medium level. Within the context of the gender variable, male lecturers have higher self-efficacy in ICT usage and self-confidence in e-learning. It was determined that the education needs of 24-31 year olds for e-learning were higher than those of 48 years old and above. Academic staffs at the Faculty of Education are more ready to e-learn than those at the Faculty of Literature. It is concluded that academic title and education level do not make any difference in e-learning readiness. In accessing the internet, the self-efficacy in ICT usage of the academic staffs that use laptop computers is higher than those who use desktop computers. In the cases of developing computer and internet use skills, those who develop with the help of others have higher education needs for e-learning than those who develop with university courses. It may be recommended to arrange trainings on e-learning processes and to provide the necessary equipment, technical and infrastructure support to the academic staffs in order to be used the knowledge and skills that are available or to be gained through these trainings at a high level. Thus, it may be possible for the academic staff to be ready for e-learning.Keywords: Lifelong learning, Academic staff, E-learning, E-learning readinessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of e-learning readiness of academic staff
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10299799
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid648406
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineHayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess