Dijital hikâye geliştirme etkinliklerinin ebeveynlerin dijital ebeveynlik ve teknoloji kullanım tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldız Durak, Hatice | |
dc.contributor.author | Şahin Konaş, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T07:40:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T07:40:28Z | |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.date.issued | 2021-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593254 | |
dc.description.abstract | İnternet dünyasında aktif olarak yer alan çocuklar çevrimiçi risklerle karşı karşıyakalmaktadır. Çocukların daha güvenli ve bilinçli bir internet dünyasında yer almaları veçevrimiçi risklerden korunmalarında en büyük rol ebeveynlere düşmektedir. Ancak, birçokebeveynin sosyal dönüşüme verimli bir düzeyde ayak uyduramadığı görülmektedir. Bunoktada ebeveynlerin dijital ebeveynlik rollerini sorgulamaları oldukça önemlidir. Bubağlamda dijital hikâye etkinliklerinin ebeveynlerin dijital ebeveynlik becerilerinigeliştirmede etkili bir araç olduğu düşünülmektedir. Tüm bu durumlardan yola çıkarak, buçalışmadaki amaç dijital ebeveynliği konu alan dijital hikâye etkinliklerinin, ebeveynlerindijital ebeveynlik tutumlarına etkisini inceleyerek dijital ebeveynlik yeterliliğini ortayakoymak ve farkındalık kazandırmaktır. Aynı zamanda ebeveynlerin teknoloji kullanımlarınıinceleyerek, teknoloji kullanım tutumlarını ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma,karma yöntem modeliyle desenlenmiştir. Nicel boyutta yarı deneysel desen nitel boyutta isegörüşme yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında kullanılan karma yöntem deseni açıklayıcıardışık desen karma yöntemidir. Araştırmanın çalışma grubu, Batı Karadeniz Bölgesindebulunan bir şehirde yaşayan ve farklı sosyo-demografik özelliklere sahip, çocukları Bilimve Sanat Merkezinde ilk ve ortaokulda öğrenim gören 40 ebeveynden oluşmaktadır. Deneygrubunda yer alan ebeveynlerin dijital ebeveynlik tutumları, dijital hikâye etkinlikleri ile gerçekleştirilen işlem sonrasında artış göstermiştir. Kontrol grubunda ise tutum puanlarındaazalma olmuştur. Fakat deney ve kontrol grubunun dijital ebeveynlik tutumları arasındaistatiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşmadığı sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanınsonuçlarına göre, hikâye geliştirme gibi tasarıma dayalı öğretim etkinlikleri, ebeveynlerindijital ebeveynlik bilinci geliştirmesine katkıda bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | Children taking place actively in internet world encounter online risks. Parents have thegreatest role in helping children take part in a safer and more informed internet world andprotect them from online risks. However, it is seen that many parents cannot keep up withthe social transformation at efficient level. At this point, it is so important for parents toquestion their digital parenting roles. In this context, it is thought that digital story activitiesare effective instrument to develop digital parents competences. Based all these situations,the aim of this study is to reveal digital parenting competence and raise awareness byexamining the effect of digital story activities about digital parenting on parents' digitalparenting attitudes. At the same time, it is aimed to examine parents' technology use andreveal their technology use attitudes. The research was designed with mixed method model.Interview was conducted on a qualitative dimension and it was a quantitative quasiexperimental design. The mixed method pattern used in this research is the descriptivesequential pattern mixed method. The study group of the research is composed of 40 parentsliving in a city of Western Black Sea Region who have different socio-demographic featuresand children being at primary and elementary level of Science and Art Centre. The digitalparenting attitudes of the parents in the experimental group increased after the digital storyactivities. In the control group, there was a decrease in attitude scores. However, it wasconcluded that there was no statistically significant difference between the digital parenting attitudes of the experimental and control groups. According to results of this research,design-based teaching activities such as story development contribute to parents' digitalparenting awareness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dijital hikâye geliştirme etkinliklerinin ebeveynlerin dijital ebeveynlik ve teknoloji kullanım tutumlarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of the effects of digital story development on digital parenting and technology usage attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Parental roles | |
dc.subject.ytm | Adult education | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Digital parenting | |
dc.subject.ytm | Digital storytelling | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10333154 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BARTIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 659055 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı |