Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-8 of 8
-
Disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisini ... -
Eğitsel oyun geliştirerek desteklenen fen bilimleri öğretiminin öğrenci tutum ve başarısına etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-18)Bu araştırma, eğitsel oyun geliştirmeye dayalı fen bilimi öğretiminin fen bilimleri dersini alan 7. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesi `Maddenin Tanecikli Yapısı ve Saf Maddeler` konuları öğretiminde ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde yansıtıcı öğretim ile desteklenmiş basamaklı öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-09)Bu çalışmanın amacı 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Yansıtıcı Öğretimle Desteklenmiş Basamaklı Öğretim yaklaşımı ile yapılandırmacı yaklaşıma uygun geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna ... -
Ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri, vücut kompozisyonu, fiziksel benlik algısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-09)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri, vücut kompozisyonu, fiziksel benlik algısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca, bu çalışmada fiziksel ... -
Öğrenci koçluğu destekli kuantum öğrenme yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-19)Bu çalışmanın amacı, öğrenci koçluk destekli kuantum öğrenme yaklaşımı temel alınarak yapılan öğretimin, öğrencilerin akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini araştırmaktır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin ... -
Öğretmen adaylarının üniversite ilk yıl deneyimlerinin akademik motivasyon ve akademik başarı açısından incelenmesi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-26)Bu araştırmanın odak noktası üniversite öğrencilerinin üniversiteye uyumsağlayamaması ve bu uyum problemi sonucunda üniversitede alınan eğitimin etkisinin vekalitesinin düşmesidir. Temel anlamda öğrencinin akademik motivasyonu ... -
Yabancı dil öğretiminde ECRIF taksonomisinin akademik başarı ile öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu araştırmanın amacı, ECRIF taksonomisine dayalı öğretimin öğrencilerin İngilizce dersi akademik başarıları ile öğrenme ve çalışma sorumluluk düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın uygulaması, 2018–2019 ... -
Yansıtıcı düşünme etkinlikleri destekli modüler öğretimin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(BARTIN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-09)Araştırmanın amacı, `Yansıtıcı düşünme etkinlikleri destekli modüler öğretimin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrencilerin akademik başarılarına etkisini` belirlemektir. Araştırmada deneysel yöntem ...