Show simple item record

dc.contributor.advisorBeşkese, Ahmet
dc.contributor.authorİnci, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-07T07:40:00Z
dc.date.available2021-05-07T07:40:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/593123
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ile birlikte tüketicilerin alışveriş davranışları da değişmiştir ve tüketiciler alışveriş yapmak için geleneksel kanalların yanında internet üzerinden alışveriş kanallarınıda kullanmaya başlamışlardır. Bu yüzden, tüketicilerin satın alma niyetini etkileyen faktörleri incelemek tüketicilerin alışveriş davranışlarını anlamak için önemlidir. Bu çalışma, finansal risk, ürün performans riski, psikolojik risk, sosyal risk, teslimat riski, çevrim içi ödeme riski, ürün çeşitliliği, uygunluk ve kullanışlılık gibi faktörlerin tüketicilerin online satın alma niyeti üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak ve algılanan risk ile çapraz kanal serbest dolaşma arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılmıştır. Bu çalışmada internet anketi kullanılmıştır ve 220 kişilik bir örneklem kümesine anket yapılmıştır. Anket analizi için IBM SPSS 20.0 programı kullanılarak güvenilirlilik analizi, korelasyon analizi, faktör analizi ve regrasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, finansal risk, ürün performans riski, psikolojik risk, sosyal risk, teslimat riski ve çevrim içi ödeme riski gibi riskler ile satın alma niyeti arasında negatif bir ilişkinin olduğunu göstermektedir ve ürün çeşitliliği, uygunluk ve kullanışlılık gibi değişkenler ile satın alma niyeti arasında pozitif bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca analiz sonuçlarına göre algılanan risk arttıkça çapraz kanal serbest dolaşmanın da arttığı bulunmuştur ve bu çalışmada belirtilen hipotezler analiz sonuçları ile desteklenmiştir.
dc.description.abstractWith the technological developments, consumers' shopping behaviors have also changed and consumers have started to use online channels to shop. Therefore, examining the factors that affect consumers' online purchasing intentions is important to understand consumers' shopping behaviors. This study was conducted to examine the effects of factors such as financial risk, product performance risk, psychological risk, social risk, delivery risk, online payment risk, product variety, convenience and usefulness on consumers' online buying intentions. This study was also conducted to examine the relationship between perceived risk and cross-channel free-riding. In this study, the internet survey was used and the survey is conducted to 220 people. IBM SPSS 20.0 program was used for the questionnaire analysis and reliability analysis, correlation analysis, factor analysis and regression analysis were performed. The results of the analysis show that there is a negative relationship between purchase intention and risks such as financial risk, product performance risk, psychological risk, social risk, delivery risk and online payment risk. Also, the results of the analysis show that there is a positive relationship between purchase intention and variables such as product variety, convenience and usefulness. Moreover, according to the analysis results, it was found that cross-channel free-riding increases as the perceived risk increases and the hypotheses determined in this study are supported by the analysis results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFactors affecting the online purchase intention and channel change of consumers in Turkey
dc.title.alternativeTürkiyede tüketicinin online satın alma niyetini ve kanal değişimini etkileyen faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-29
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmOnline behavioral advertising
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.identifier.yokid10193549
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511962
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess