Show simple item record

dc.contributor.advisorBostan, Barbaros
dc.contributor.authorBaran, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-07T07:39:29Z
dc.date.available2021-05-07T07:39:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592983
dc.description.abstractElfler, insanları eski çağlardan beri etkileyen mitolojik yaratıklardır. Varlıkları o kadar kuvvetli ki, günümüzde rol yapma oyunlarının olmazsa olmaz bir parçası oldular. Elfleri bu kadar kuvvetli yapan unsur onların ötekiliğidir, onlar insanların olmadığı her şeyler. Oyun tasarımcıları, oyunlarında elfleri kendi özgün şekilleriyle tasvir edebilmek için bu yaratıkların betimlemelerini değiştirmişlerdir. Oyunların geçtiği dünyalarda, bu canlıların inandırıcı durabilmeleri için, elflere farklı kültürler ve görünümler yaratmak rol yapma oyunlarının önemli bir parçasıdır. Bu tezde, tarih boyunca farklı bilgisayar oyunlarında elflerin betimlemelerinin ne şekilde değiştirilmiş olduğuna baktım. Betimlemelerinin, Kuzey Avrupa halk hikayelerinden günümüz rol yapma oyunlarına kadar ne kadar değiştiği veya değişmediğini araştırdım.
dc.description.abstractElves are mythological creatures that have fascinated people since ancient times. Their presence is so powerful that elves are now a must-have part of role playing game culture. What makes elves so popular is their otherness, they are what humans are not. To describe elves in their own unique way, video game developers alter the depiction of these creatures in their games. Creating different cultures and outlooks of elves is an important part of role playing games, since it makes these creatures more believable in the game's world. In this thesis, I have looked into how the visual depictions of elves are portrayed in various video games throughout history. How much their description has or has not changed from the folktales of Northern Europe to computer role playing games created in the modern times.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEvolution of visual depiction of elves in computer role playing games: From mythology to present
dc.title.alternativeElflerin Dijital rol yapma oyunlarındaki görsel betimlemelerinin evrimi: Mitolojiden günümüze
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-12
dc.contributor.departmentİletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmPlays
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmMitology
dc.subject.ytmRole playing
dc.subject.ytmRole playing games
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmDescription
dc.subject.ytmElves
dc.identifier.yokid10209981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525485
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineOyun Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess