Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Fatma Ülkü
dc.contributor.authorGöre, Pelin
dc.date.accessioned2020-12-03T16:50:23Z
dc.date.available2020-12-03T16:50:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59292
dc.description.abstractTürk kamu yönetiminde 25.05.2004 tarih ve 5176 sayılı ?Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun? ile kamu görevlilerinin uymaları gereken etik kodlar ve davranış ilkelerini belirlemek ve uygulamayı takip etmek üzere Kamu Görevlileri Etik Kurulu kurulmuştur. Bu araştırmanın amacı, kamu yönetiminin yeniden yapılandırılmasıyla gündeme gelen etiğe dair teorik ve uygulamayla ilişkili sorunların anlaşılmasını sağlamaktır. Araştırmanın kapsamı KGEK'nun eğitim materyallerinin, kanun ve yönetmeliklerin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada, etik konusunda yapılan çalışmalarla ilgili literatür taraması yanında, altı adet KGEK eğitim materyalindeki kuramsal yaklaşımların benzerlik ve farklılıkları ortaya konmaya çalışılmıştır. Yorumsamacı bir yaklaşım ve nitel veri analizi tekniği kullanılarak, bulgular genelleme amacı güdülmeksizin değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn Turkish Public Administration, with ?The Law Related To The Establishment Council Of Ethics For Public Service And Making Modifications On Some Laws? dated 25.05.2004 and Law No. 5176, the Council of Ethics for Public Service (CEPS) is founded to define the ethic codes and attitude principals fort he public service and prosecute its practices. The aim of this research is to ensure the understanding of the problems, which came into question with the reconstruction of the public administration, related to theory and practice of ethics. The scope of the research is the analysis of the laws and regulations about educational materials of CEPS. In this research, beside the literature scanning of the studies held about ethics, the similarities and differences in the conceptual approaches on six CEPS educational materials are tried to be propounded. Using an interpretational approach and qualitative data analysis techniques the symptoms are evaluated regardless of any generalization purpose.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleKamu görevlileri etik kurulu eğitim materyalleri: Kararların ardındaki kabuller ve yol ayrımları
dc.title.alternativeCouncil of ethics for public service educational materials: The acceptances beyond the decisions and turnouts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLaws
dc.subject.ytmEthics Committee of Public Officials
dc.subject.ytmEducational tools
dc.identifier.yokid458922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATILIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327475
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess