Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiralay, Tülay
dc.contributor.authorKaraalp, Ali Fuat
dc.date.accessioned2021-05-07T07:37:39Z
dc.date.available2021-05-07T07:37:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592536
dc.description.abstractGünümüz koşullarında küresel rekabetin işletmeleri ciddi ölçüde zorladığı, hızla gelişen teknoloji, arz talep miktarındaki düzensizlikler, belirsizliğin yüksek olduğu piyasa koşullarının oluştuğu görülmektedir. Bu koşullarla birlikte kısalan ürün hayat eğrileri ve kişiselleştirilmiş ürünlere doğru kayan müşteri istekleri, işletmelerin sürdürülebilir olmak için çeşitli stratejik atılımlar yapmaları gerekliliğini doğurmuştur. İşletmelerin faaliyet devamlılığını sağlamak ve rekabet edebilmek için yapabilecekleri stratejik atılımlardan birisi, maliyetlerini en aza indirmek olarak ifade edilebilir. Örneğin bir tekstil işletmesi için en büyük maliyet kaynaklarından birisi kumaştır. Kumaş kayıplarının minimize edilebilmesi için müşteriye daha fazla temas eden süreç ve organizasyonların, işletmeler tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu tez çalışmasının amacı; perde sektöründe toptan kumaş alımı yapan müşterilerin, kumaş top boyu kesimine yönelik isteklerinin optimize edilmesi ve bu isteklerin işletme maliyetleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Optimizasyon sırasında çeşitli opsiyonların nasıl kullanılabileceği ve yapılacak olan simülasyonlar ile kumaş kayıplarının nasıl azaltılabileceğine dair yapısal öneriler sunulmaktır. Anahtar Kelimeler: Müşteri istekleri, Optimizasyon, Perde, Kalite, Maliyet.
dc.description.abstractIn today's conditions, it is seen that global competition is pushing the enterprises to a great extent, rapidly developing technology, irregularities in supply demand and uncertainty are high market conditions. With these conditions, shortened product life curves and customer wishes that shift towards personalized products have created the necessity for enterprises to make various strategic progresses in order to be sustainable.One of the strategic steps businesses can take to ensure the continuity of their operations and compete is to minimize costs. For example, one of the biggest cost sources for a textile mill is fabric. In order to minimize fabric losses, enterprises should make processes and organizations that touch more customers.The purpose of this thesis is; optimizing customer cutting bolt demands and examining the impact on factory costs. How to use various options during optimization and simulations and how to reduce fabric losses is to provide structural recommendations.Keywords: Customer requests, Optimization, Curtain, Quality, Cost.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerde müşterileri top kesim taleplerinin optimizasyonları ve bu optimizasyonların işletme maliyetleri üzerine etkisi
dc.title.alternativeOptimization of bolt cutting requirements of curtain customers and the effect of optimizations on manufacturing costs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-03
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCustomer trends
dc.subject.ytmCustomer expectation
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmOptimization
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmOperation cost
dc.subject.ytmCurtain
dc.subject.ytmFabrics
dc.subject.ytmTextile enterprises
dc.identifier.yokid10263359
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562402
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess