Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin Salman, Gülberk
dc.contributor.authorKanaat, Ender Emre
dc.date.accessioned2021-05-07T07:37:34Z
dc.date.available2021-05-07T07:37:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592516
dc.description.abstractTeknolojideki hızlı değişim bugünün iş dünyasını derinden etkilemektedir. Yeni dinamikler şirketlerin Nesnelerin İnterneti kavramını yakından izlemelerini ve değişime uygun hareket etmelerini gerektirmektedir. Firmaların rekabetçi kalarak operasyonlarının devamlılığını sağlayabilmeleri için gelişen yeni teknolojileri edinerek iş süreçlerine uygulamaları zorunluluk halini almıştır. Buna karşılık sahadaki uygulamalar oldukça sınırlıdır ve stratejiler henüz netleşmemiştir. İş dünyasının kullanabileceği ve örnek yaklaşımları içeren literatür ise henüz yeterince gelişmemiştir. İş dünyasında hareket ve akademik dünyada ise merak yüksek olmakla birlikte önümüzde cevaplanmayı bekleyen çeşitli sorular bulunmaktadır.Tezin amacı Nesnelerin İnterneti konusunu dört boyut altında keşfetmektir: Pazar olgunluk seviyesini anlamak, tedarikçilerin yaklaşımlarını anlamak, Nesnelerin İnterneti teknolojilerini kullanarak ürün ve servis sağlayan ekosistemin olgunluk seviyesini değerlendirmek ve pazardaki mevcut iş modellerini incelemek.
dc.description.abstractRapid changes in technology have a deep impact on business world today. But the new context requires companies to examine the IoT concept more closely and to respond to changed dynamics. It is a pre-requisite to acquire these new technologies and implement them to the business processes in order to be competitive and to be able to continue operations. However, current business practices are limited, strategies are not clear and literature has not yet provided usable approaches for businesses. The buzz is loud in the business world, academicians are curious but there are many questions to be answered in the coming days.The thesis aims to explore the new phenomena under four dimensions: understanding the maturity level of the market, understanding the approach of suppliers, understanding the readiness of the eco-system in the process of supplying IoT related products/services and available business models.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAssessment of strategic intentions and business readiness for digital era on iot wave: An exploratory study of Turkish market
dc.title.alternativeNesnelerin interneti döneminde iş dünyasının stratejik eğilim ve hazırlık seviyesinin dijital çağ için değerlendirilmesi: Keşif amaçlı Türkiye pazarı araştırması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-16
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet of things
dc.subject.ytmIndustry
dc.subject.ytmIndustrial 4.0
dc.subject.ytmDigital transformation
dc.subject.ytmDigitization
dc.subject.ytmDigital application
dc.subject.ytmMarkets
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTechnological change
dc.identifier.yokid10262980
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558578
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess