Show simple item record

dc.contributor.advisorErgen, Ahu
dc.contributor.authorErtosun, Berk
dc.date.accessioned2021-05-07T07:37:26Z
dc.date.available2021-05-07T07:37:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592484
dc.description.abstractGeçtiğimiz yıllarda, çevresel sorunlar Dünya'da artış göstermiş ve bütün canlıları etkilemeye başlamıştır. Çevresel sorunların artmasına neden olan en önemli faktörlerden biri endüstrilerdir. Endüstrilerin faaliyetleri, insanların ihtiyaçlarına paralel olarak genişlemiştir ve bu durum kirliliğin artışına yol açmıştır. Hızlı tüketim ürünlerinin ambalajlarının milyonlarcası her gün atığa dönüşmektedir. Bu çalışmada hızlı tüketim markalarının geri dönüştürülebilir ambalaj kullanım ve tercihleri analiz edilmiştir. Türkiye pazarında önemli hızlı tüketim markaları ve ambalaj üreticileriyle derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Bu mülakatlar çerçevesinde, firmaların çevresel aktiviteleri, hassasiyetleri ve politikaları ölçümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları göstermektedir ki, hızlı tüketim markaları çevresel hassasiyetleri ve yasal yükümlülükleri doğrultusunda geri dönüştürülebilir ambalajları tercih etmektedir.
dc.description.abstractIn the past years, environmental problems have increased in the World and have started to affect all livings. One of the most important factors causing the increase of environmental problems is the industries. The industrial activities have expanded in parallel with the needs of people and this has led to an increase in pollution. Millions of packagings of fast moving consumer goods turn into waste each day. This study analyses the use and preferences of the recyclable packagings of fast moving consumer brands. It includes in-depth interviews with the leading FMCG brands and packaging manufacturers in Turkey's market. Within the framework of these interviews, environmental activities, sensitivities and policies of the companies are measured. The results of the research show that FMCG brands prefer recyclable packaging in line with their environmental sensitivity and legal obligations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRecyclable packaging preferences of fmcg brands
dc.title.alternativeHızlı tüketim markalarının geri dönüştürülebilir ambalaj tercihleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-07
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10283139
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid574847
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess